Esta web utiliza cookies propias y de terceros para mejorar la navegación y poder obtener estadísticas de uso. Al continuar con tu navegación significa que das tu consentimiento a nuestra política de cookies.

Continuar
Página 1 de 3 123 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 15 de 35
Like Tree26Me gusta.

Tema: Atre mes d' Agustí Galbis.

Moderador Global

Atre mes d' Agustí Galbis.

Me dicen las malas lenguas que está preparando unos artículos sobre el valenciano antes de Jaime I muy jugosos.

En Breve en VF.
    Murta y a Xavier Les gusta esto

Justícia de lo Regne Avatar de Rudyweiss
    La Cabaña de Grizzly Adams (Aragón - Gondwana)
    ¡¡¡Despejennnnnnnnnnnnnn las calles!!!

Última edición por Rudyweiss; 28/06/2012 a las 15:35

CORROSIVO COMO EL ZOTAL.

Aspirant a Centenar Avatar de DonChusep
    Ya tinc ganes de tornar a a Galbis. A banda del seu rigor historic fa gala d'un sentit de l'humor extraordinari
    adlerta Le gusta esto.

Moderador Global
    L’ALGEMIA VALENCIANA (I): CONCEPTE I HISTORIA (I)

En este articul encetem una serie dedicada al romanç valencià prejaumi. En articuls anteriors ya nos hem acostat ad est estrat de la llengua valenciana parlant de toponimia en “¿Es catalana la toponimia valenciana?”, d’onomastica, en “Fantasmes mossaraps i antroponimia valenciana”, i hem raonat sobre la seua evolucio en “El ‘mossarap’ i les caracteristiques del romanç valencià prelliterari”.

La nova tanda d’articuls es titula “L’algemia valenciana”, i l’encetem parlant del seu “Concepte i historia”. Seguirém en “Testimonis sobre l’us del romanç”, en els quals comprovarém que posteriorment a la conquista musulmana i fins a la reconquista cristiana, l’immensa majoria de la poblacio de “Spania” continuà parlant en “al-ayamiyya” o romanç. Seguidament vorem la continuïtat, inclus en relacio a “L’us del llati”. En “Romanç i romancismes”, i “Les harges” (cast. jarchas), documentarém lexic i morfosintaxis que podria adscriure’s al romanç valencià prejaumi. Finalment, en “La continuïtat”, demostrarém que el gros del poble valencià en que es trobà Jaume I, parlava en romanç valencià i s’entenia perfectament en els nobles, militars i poble foraster que s’acostà per aci.

Sigue...

L

Moderador Global
    Lobivalentian y a DonChusep Les gusta esto

Moderador Global
    Pero es a partir del s. XI, quan el nom de la nostra llengua manifesta la seua vinculacio territorial, documentant-se la “ayamiyyat Balansiya”, es dir algemia o romanç de Valencia, valencià o llengua valenciana. George Ticknor ya deixà constancia d’aço l’any 1856, quan escrivia en “Historia de la literatura española” que “En Valencia se formaba por el propio tiempo una aljamía particular…”. Ben al contrari, a finals d’eixe sigle, el comte de Barcelona “Ego Berengarius Comes Barcinonensium”, dirigint-se al Sit “dico tibi Roderico”, en acabant de nomenar a la llengua del Sit com a “vulgo Castellani”, l’enfrontà a la que ell considerava com a propia, nomenant-la “vulgo Francorum” o vulgar dels francs. La frase textual diu que “dicunt in vulgo Castellani alevoso et in vulgo Francorum bauzador et fraudator”, sent curios que el castellà estiga representat per l’arabisme “alevoso” i el vulgar dels francs per paraules no catalanes. Vegem que quan faltava poc mes d’un sigle per a que escomençara la reconquista del regne de Valencia, la conciencia llingüistica dels catalans en quant a parlar una llengua catalana propia, distinta de la dels francs o francesos, no era mes que bufes de pato.
    Todos a leer hasta la última coma, que no tienen desperdicio ninguno de los 4 artículos..
    DonChusep Le gusta esto.

Senescal de lo Regne Avatar de ratblau
    impressionant Galbis
    Gracies per tornar mestre
    En temps d'engany Universal, dir la veritat es convertix en un acte Revolucionari.

ALEDUA

Tinent de lo Regne
    No tinc temps ni de rascarme la orella, pero buscare temps pera llegirlos. Yo pensava que se mos havia desunflat el sinyor Galbis, pero ya veig que no. Gracies Galbis. Gracies Tirant.
    ¡GERMANS DE LLUITA!
    FRONT A L\'IMPERIALISME CATALÁ
    JOVENS LLIURES VALENCIANS
    RESISTENCIA VALENCIANA
    UNIXTE A MOSATROS

Moderador Global
    Cita Iniciado por adlerta Ver mensaje
    No tinc temps ni de rascarme la orella, pero buscare temps pera llegirlos. Yo pensava que se mos havia desunflat el sinyor Galbis, pero ya veig que no. Gracies Galbis. Gracies Tirant.
    Según me comenta es un tema de documentación. Hacen falta muchas horas para buscar en las fuentes y cotejar los datos. Ten en cuenta que nosotros no somos como los pancas, que se inventan las cosas y luego si no tragas eres un facha, nosotros cotejamos, contrastamos y verificamos los datos.

Me dice que está documentando un montón de artículos que tiene a punto de caramelo.
    adlerta, Xavier y a ariant Les gusta esto.

Tinent de lo Regne
    Cita Iniciado por Tirant Ver mensaje
    Según me comenta es un tema de documentación. Hacen falta muchas horas para buscar en las fuentes y cotejar los datos. Ten en cuenta que nosotros no somos como los pancas, que se inventan las cosas y luego si no tragas eres un facha, nosotros cotejamos, contrastamos y verificamos los datos.

Me dice que está documentando un montón de artículos que tiene a punto de caramelo.
    Soc conscient de lo costos que es anar a les fonts i verificar els datos historics. Maxime cuant se fa per AMOR A VALENCIA i ni ha que treballar pa guanyarse el pa. Entre un grapaet d'erudits valencians estan desfent i deixant en ridicul la gran farsa pancatalana. Si tinguerem el personal i mijos que els panques dediquen (pa no res) atre gall mos cantaria.
    aguila_roja Le gusta esto.
    ¡GERMANS DE LLUITA!
    RESISTENCIA VALENCIANA
    UNIXTE A MOSATROS

Cavaller Centenar
    Encetar: (Del latín inceptare) Comenzar, estrenar un objeto comestible haciéndole un corte o rompiendo su unidad. Asegura Coromimas que "el arcaico encetar se halla en Nebrija y en Sánchez de Badajoz, con el sentido de empezar a comer". Se utiliza básicamente en Zamora pero también en León, Aragón y Canarias, e incluso en Cuba. Mi padre, oriundo de Toro (Zamora) encetó todos los melones de mi infancia pronunciando el verbo con tanta rotundidad como orgullo vernáculo. Aunque a mí siempre me resultó un vocablo exógeno, a los pocos días de su muerte me descubrí masticando su significante y su significado a voz en grito: "voy a encetar la calabaza". Desde entonces, no he cesado de utilizarlo. A veces pienso que sólo quiero comer melones, calabazas o sandías para pronunciar el misterioso verbo... como una suerte de lazo invisible con los que me precedieron.

Apadrina una palabra en vías de extinción - Tienes la palabra - Escuela de Escritores

En llengua valenciana a soles se "enceten" les coses comestibles - el quemenjar. Els proyectes, treballs, empreses, etc..., s'escomencen, inicien, etc...

Agusti Galbis junt a Ricart Garcia Moya son la mel de romer - el summum - de l'investigacio valencianista
    adlerta, aguila_roja y a ariant Les gusta esto.

Comandant de lo Regne Avatar de Valencianot
    En quant tinga algo de temps li pegue una ullà. No me perc esta llectura per res del món.

No sabeu el plaer que dona quan li demostres als pancatalanistes que ya existia el valencià ans de Jaume I. Eixe plaer no es paga en dinés, ni en la MasterCard. jajaja
    adlerta y a ariant Les gusta esto
    Catarroja aigua roja i el moli sense forment i les chiques guapes en Alcasser i Picassent.

Tinent de lo Regne
    Cita Iniciado por MOSATROS Ver mensaje
    En llengua valenciana a soles se "enceten" les coses comestibles - el quemenjar. Els proyectes, treballs, empreses, etc..., s'escomencen, inicien, etc...

Agusti Galbis junt a Ricart Garcia Moya son la mel de romer - el summum - de l'investigacio valencianista
    Completament d'acort. No arribe a explicarme l'ultima acepció en el diccionari General de la RACV
    encetar
    Conjugar(Del llatí inceptare, escomençar.)
    v. tr. Escomençar a consumir o gastar una cosa, generalment de menjar o beure: Encetar un meló d’Alger. Encetar un cuixot. / Obrir alguna cosa que va en caixa, botella, llanda... per a utilisar-la o consumir-la. // Encetar una dòna, ant. Desponcellar-la, desvirgar-la, desflorar-la. // fig. i per ext. Escomençar una acció, un acte...
    ref. A sant Martí, mata el porc i enceta el vi.

En el meu entorn se gasta en naturalitat el verp "mampendre" en este tipo de frases.
    ¡GERMANS DE LLUITA!
    RESISTENCIA VALENCIANA
    UNIXTE A MOSATROS

Cavaller Centenar Avatar de Xavier
    He llegit prou articuls d´Agusti Galbis i son molt bons i documentats. Pero, ¿que sabeu d´Agusti Galbis? ¿D´a on es natural? Perque apart dels seus articuls no trobe cap biografia o cosa pareguda.

Cavaller Centenar
    Cita Iniciado por adlerta
    Completament d'acort. No arribe a explicarme l'ultima acepció en el diccionari General de la RACV
    Mes que diccionari de la RACV, pareix ser obra personal del president de la seccio de llengua de la RACV. Erudits llexicografs com Ricart Garcia Moya han fet critica del diccionari de Salvadoro de los Lopez. Ni son totes les que estan, ni estan totes les que son (paraules de la llengua valenciana en el seu significat correcte). Se li ha colat al chic (el de los Lopez) molta gambeta floral-catalanista.

A lo millor si s'haguera pres la molestia de consultar el DHIVAM (Diccionari Historic del Idioma Valencià Modern) de Ricart Garcia Moya haguera fet un millor treball. Pero per lo vist este excepcional investigaor - Ricart - no es ningu pa So Salvadoro de los Lopez perque ni trobem referencia alguna dins del diccionari del de los Lopez, ni la RACV el menta per ningun costat, ni a ell ni als seus treballs. ¿Aixo es enveja, caritat o subnormalisme agut per part dels "aca-demics" de la seccio de llengua de la RACV...?

P.D.: ¿ algu sap si la RACV ha fet algun comunicat denunciant l'us del subnormalisat catalaniste de l'AVL per part de la "valencianissima" editorial Oronella ?

Per si algu no s'en recorda, ham de tindre en conte que fa uns anys fon l'Oronella la que escomençà a accentuar a la catalana els seus llibres i que en acabant, tot seguit, la RACV introduí els mateixos accents en les Normes d'El Puig (sense que el mon valencianiste s'hu demanara, creant una fonda divisio en éste).

Ara que l'Oronella ha escomençat a escriure en subnormalisat catalaniste ¿qué ham d'aguardar de la RACV i la seua colla de filo-Oronelleros...?
    adlerta y a ariant Les gusta esto

Página 1 de 3 123 ÚltimoÚltimo