Esta web utiliza cookies propias y de terceros para mejorar la navegación y poder obtener estadísticas de uso. Al continuar con tu navegación significa que das tu consentimiento a nuestra política de cookies.

Continuar
Resultados 1 al 8 de 8
Like Tree17Me gusta.
  • 7 Post By Mallorquí
  • 1 Post By POPEPO
  • 3 Post By Unvalencia
  • 3 Post By Rudyweiss
  • 2 Post By ariant
  • 1 Post By plaerdemavida04

Tema: Sa primera revista escrita emb sa gramàtica baléà.

  1. #1
    Aspirant a Centenar Avatar de Mallorquí
    Fecha de ingreso
    12 ago, 12
    Ubicación
    Mallorca
    Mensajes
    364

    Sa primera revista escrita emb sa gramàtica baléà.







    Per primera vegada d’esde es sigle passad es mallorquins, menorquins, ibissêncs y formenterêncs ja porêm disfrutà de lliggí una revista escrita emb sa nostra pròpi gramàtica, sa BALÉÀ, dexant de costad sa gramàtica catalana o s’anomanad “catallorquí”, que no es res més qu’un català salad.
    Aquest ês es primé bolletí de difusió de sa nostra cultura, llengo y històri baléàs, emb s’única finalidad de defènsa lo nostro, lo qu’estimam, lo que som y lo que xerram o rallam. Per axò, per dòna a conexe lo nostro sênse cap tipo de manipulassió política, aquesta revista fa us de sa gramàtica de 1835 d’en Juan Pèp Amengual; gramàtica actualisada a n’el 2005 per s’Acadèmi de sa Llengo baléà.
    Una gramàtica bassada emb sa manèra de xèrra d’es pobble Baléà, una llengo milenari creada p’es pobble a basse d’añs de xerrarle que ningú te es drêt de llevarle.








    SA PRIMERA REVISTA ESCRITA EMB SA GRAMÀTICA BALÉÀ. « Grupo d'Acció Baléà


  2. #2
    Aspirant a Centenar Avatar de Mallorquí
    Fecha de ingreso
    12 ago, 12
    Ubicación
    Mallorca
    Mensajes
    364
    Per voure imatges de sa revista, anau a sa pàgina des GAB, i les podreu voure ampliadas.http://www.grupodacciobalea.com/

    Tampoc dexeu de entrà a http://www.canalbalea.com/
    Última edición por Mallorquí; 07/03/2013 a las 12:46

  3. #3
    Senyor de lo Regne Avatar de POPEPO
    Fecha de ingreso
    01 ene, 05
    Ubicación
    VALENCIA
    Mensajes
    4,371
    ¡Enhorabona! Espere que atenygau molts números.

    Ací, en Valéncia, el Grup d´Acció Valencianista, té una revista escrita en valencià (llengua valenciana, Normes del Puig): "SOM", que fa poc arribà al nº 250...

    ¡I ya estem propet del nº 260! ¡Que se diu pronte!

    Ara, a donar-li difusió germans "des GAB"...

    Un fort abràç
    ____________________________________
    71
    Mallorquí Le gusta esto.

  4. #4
    Aspirant a Centenar Avatar de Unvalencia
    Fecha de ingreso
    11 jun, 12
    Mensajes
    237
    ¡¡Vos felicite per la vostra revista!! En les Balears esteu patint molt també en el pancatalanisme, y el fet de que doneu el pas y publiqueu una revista d'eixes característiques (escrita en la gramática balear y suponc que parlant de temes incómodes per a alguns) demostra que que no ho tindrán tan fácil. Encara que ells disposen de tots els mijos, com sempre dic els fets y la Historia mos donen la raó y la força per a lluitar. Y tenim l'honradea de fer-ho en els nostres propis mijos, sense donar conters a ningú y sense dependre de ningún polític venut.
    Molta força y ánim...segui aixina. El camí será llarc, pero la recompensa arrivará algún día.
    adlerta, ariant y a Mallorquí Les gusta esto.

  5. #5
    Palleter de lo Regne Avatar de Rudyweiss
    Fecha de ingreso
    19 abr, 06
    Ubicación
    La Cabaña de Grizzly Adams (Aragón - Gondwana)
    Mensajes
    10,332
    Mi más sincera Enhorabuena ...:

    Revistas así son las que van haciendo falta, al mismo tiempo que irán encendiendo las iras de los monopolistas inmersionistas transoberanistas con problemas de concupiscencia y autoestima, que creían ganada su particular guerra anexionista. Con el mérito añadido, de que tal revista no recibe subvención alguna a diferencia de sus rivales. Al menos, "Sa fuya" ya tiene sustituta.
    adlerta, ariant y a Mallorquí Les gusta esto.
    (¡¡¡CLINC!!! ¡¡¡CLINC!!! ¡¡¡CLINC!!!) ¡¡¡WARROSSSSS ... VAMOS A JUGAAAAAAR!!!





    ... LAS LENGUAS ENVIDIOSAS ... SEAN FRITAS (FRANÇOIS VILLON).

    LOS CATALUFOS Y PANCUZOS, SON COMO LOS HIJOS DE BERDOLÉ ... QUE A SU PRÓPIO PADRE PRETENDÍAN ENSEÑARLE A ENGENDRAR BEBÉS.

  6. #6
    Centenar de la Ploma Avatar de ariant
    Fecha de ingreso
    20 nov, 11
    Mensajes
    596
    ¡Qué poc es pensava esta gent que aneveu a tirar avant! Vos donaven ya per "domesticats" y entregats en totes les consecuencies. Segur que lo que esteu començant els ha caigut com una pata en la pancha...com a poc. Segurament encara no acabaran de creures lo que estan veent y lo que els ve damunt...

    Per no parlar dels aragonesos que tambe estaven molt callaets y mireulos ara...y en lo "cabuts" que son...no vullc ni pensar en la que els podem armar.

    Encara que soc molt pessimista igual encara estem a temps de fer algo sonat y qui sap si definitiu pera enviarlos a sa casa y que deixen de una xxxx volta la nostra tranquila y en pau...Lo dit, de mosatros depen tot, nomes passará lo que mosatros deixem que passe.
    adlerta y a Mallorquí Les gusta esto

  7. #7
    Tinent de lo Regne
    Fecha de ingreso
    31 jul, 08
    Mensajes
    4,563
    Esteu imparables. Vixca lo Baléà.
    Mallorquí Le gusta esto.

  8. #8
    Aspirant a Centenar
    Fecha de ingreso
    11 abr, 18
    Mensajes
    5
    A todo el que le pueda interesar

    Tengo disponible el libro de gramática de la lengua balear (Gramàtica normativa d'es baléà) publicado por S'Acadèmi de sa llengo baléà en el año 2005.

    Este libro de gramática recoge en un formato más actualizado la Gramática mallorquina de Juan José Amengual de 1835 y 1872, la Gramática menorquina de Julio Soler de 1858, los diccionarios de mallorquí-castellà de Fr. Pedro Antonio (Pér'Antòni Figuéra) del año 1840, el diccionario mallorquín-castellano-latín de Juan José Amengual (A a E) de 1858, tomo I, y (F a Z) de 1878, tomo II, el vocabulario menorquín-castellano de Juan Benejam de 1885 y la fonología del diccionario de Antonio María Alcover.

    Todo aquel que esté interesado, por favor, que me escriba un mensaje antes de la semana que viene. El libro no tiene ningún coste, sólo asumir los gastos de envío (entre 6 y 10 euros según el transporte). Si no, también se puede contactar directamente con S'Acadèmi, bien con su correo electrónico info@sacademi.org o en página web www.sacademi.org.

    Gracias por tu interés por la lengua balear

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •