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Señora Catalá, esto pasa con el catalán en nuestras escuelas. SU RESPONSABILIDAD.

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Tema: Señora Catalá, esto pasa con el catalán en nuestras escuelas. SU RESPONSABILIDAD.

  1. #1
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    Señora Catalá, esto pasa con el catalán en nuestras escuelas. SU RESPONSABILIDAD.

    Russafi: CASTIGAN EN EL COLEGIO A LOS NIÑOS POR HABLAR LA LENGUA DE SUS PADRES

    martes, 10 de diciembre de 2013
    CASTIGAN EN EL COLEGIO A LOS NIÑOS POR HABLAR LA LENGUA DE SUS PADRES



    Joan Benet

    Lo que voy a contar aquí, ha ocurrido en la escuela de mis hijas.

    Primero quiero decir que hace un tiempo hablé con la maestra de ¿valenciano? que tienen mis hijas en la escuela, y ella me dijo muy claramente que lo que le están obligando a impartir como valenciano no es tal porque ella siempre ha hablado en su casa valenciano y esto no es lo que ella tiene que enseñar a los chicos en su clase, pero ella tiene que trabajar y ganar dineros, (su explicación).

    Ahora viene el caso, hace unos días castigaron a mis hijas y a unas cuantas más, que saben hablar valenciano y quieren hablar valenciano; su lengua materna, la lengua de sus padres de sus abuelos, el valenciano.

    La maestra hizo un dictado en el cual incluyó palabras como, "aquest", "amb", "formalitzar", "novel.la" y otras palabras del vocabulario catalán. Mi hija, y sus compañeras en lugar de poner lo que la maestra le estaba dictando, pusieron, "este", "en", "formalisar", "novela", i todas las palabras valencianas tal y como se hablan y escriben en la calle.

    La maestra les dijo que estaban mal escritas y les hizo copiar cien veces cada una de las palabras.

    O sea que han castigado a esos chicos por hablar el valenciano del pueblo, y no estoy diciendo ni estoy entrando en si la A.V.L. ha dicho o si no ha dicho, o si es la ley de... o si no es la ley, o si por el articulo 5... todo eso no me importa nada, la A.V.L. nunca ha representado los intereses de los valencianos, y así el pueblo se lo ha demostrado siempre, realmente no me importa lo que pueda decir la A.V.L., "el idioma lo hace el pueblo, i no los políticos" y el pueblo no queremos el catalán que nos están imponiendo.

    Cuando los ¿académicos? de la A.V.L. lean esto, que le informen al I.E.C. y a los partidos políticos para que tomen cartas en el asunto.

    Pero realmente lo que puedan decir unas personas carcomidas hasta lo más profundo de su corazón por el gusano del poder, la ambición, los dineros, el pancatalanismo... es algo que no puede importarme nada. Solamente comienzo a tener miedo por mi vida, pero alguien tiene que decirlo y hacerlo.

    Le he remitido un escrito a la A.V.L. en el cual le comunico lo que ha pasado, y de esa entidad espero una respuesta, o mejor dicho, una entrevista. Pasado un tiempo prudencial, como no voy a recibir nada, pero nada de nada, elevaré una queja en el Consejo Escolar, del cual formo parte, y desde ahí a donde haga falta.

    También quiero decir que la vía del diálogo, la vía de la legalidad está filtrada por la política y ésta por el pancatalanismo, así que sólo nos queda poder hacernos oír en la calle.

    Si la respuesta de la A.V.L. no me agrada, cosa que va ha ser así, intentaré por todos los medios que estén en mi mano, que los valencianos, todos los valencianos que pueda, se revelen contra la opresión pancatalnista de la A.V.L. hasta llegar a una manifestación que si llega a hacerse, será para derrocar a todo el pancatalanismo.

    El valenciano NO tiene que morir hundido bajo el yugo catalanista y pancatalanista.

    ¡VIVA EL VALENCIANO!

    18-12-2003
    Publicado por russafi en 18:17
    Etiquetas: el catalanismo del PP.
    Lo peor del caso es que la profesora hace un favor a las niñas. SI NO ESCRIBEN EN CATALÁN, NO SACARÁN EL SELECTIVO, NO PODRÁN ESTUDIAR LA CARRERA QUE QUIERAN, ¡¡¡ serán discriminadas por hablar y escribir valenciano !!!

  2. #2
    Sargent Centenar Avatar de volderk
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    Es una vergonya, i els pares que en el bar estan totalment a favor de fer alguna cosa en defensa de la cultura de sons fills quan arriba l'hora de la veritat s'amaguen com a rates. Encara que queden alguns palleters con en este cas el senyor Joan Benet que tenen collons i donen la cara.
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  3. #3
    Sargent Centenar Avatar de Buitre
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    Llavors, estes chiquetes han suspés el català i no el valencià. De la mestra, pase de fer comentaris. Entenc que está entre l'espasa i la paret. Pero als responsables d'este merder, no hi han paraules prou groses per a definir-los. L'insult mes grossero, es queda curt.
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  4. #4
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    Cita Iniciado por Buitre Ver mensaje
    Llavors, estes chiquetes han suspés el català i no el valencià. De la mestra, pase de fer comentaris. Entenc que está entre l'espasa i la paret. Pero als responsables d'este merder, no hi han paraules prou groses per a definir-los. L'insult mes grossero, es queda curt.
    La responsable te de llinage Catalá.

    Y podemos descubrir alguna burda mentira de la señora en 'cognom' Catalá.

    1º Libertad de cátedra de los profesores en la que se ampara la señora Catalá.

    Si la profesora, bajo su libertad de cátedra, decidiera utilizar las formas valencianas, ¿qué le podría pasar a esa profesora? p.e. Mosatros anem al mege. Diccionari ortogràfic i de pronunciació del valencià (DOPV) | Documents normatius | Acadèmia Valenciana de la Llengua Diccionari ortogràfic i de pronunciació del valencià (DOPV) | Documents normatius | Acadèmia Valenciana de la Llengua

    Imaginemos que fuera denunciada por un panca por utilizar formas de uso común entre los valenciano parlantes y no reconocidas por la AVL.

    Imaginemos que fuera denunciada por el director del centro por utilizar formas no reconocidas por la AVL.

    Imaginemos que nada de esto pasara y sus alumnos llegaran al selectivo y escribieran mosatros y mege.

    Imaginemos que los padres de esos alumnos no pancas denuncian a la profesora por permitirles escribir mosatros y que luego suspendieran el selectivo.

    2º ¿Esa libertad de cátedra está por encima de los contenidos oficiales? ¿Quién marca los contenidos oficiales, cada maestro? ¿Es de obligado cumplimiento las normas de la AVL, por encima de la libertad de cátedra?

    P.e. Y si un niño pone Alboraya, huit de decembre de 2013. ¿La libertad de cátedra ampararía que esa profesora no tachara las palabras no reconocidas por la AVL y si por la RACV?

    Alboraya

    http://www.avl.gva.es/va/documents-n.../Gentilici.pdf

    http://www.llenguavalenciana.com/doc...mia_valenciana

    Decembre

    Documents normatius | Acadèmia Valenciana de la Llengua

    Diccionaris, vocabularis, conjugador verbal i numeros en valenci ..: SoftwareValenci :..

    Pero si hasta cambian los nombres de los pueblos no valenciano parlantes Xulilla . Por favor. Pero si da risa. Eso sin entrar en los demás.

    http://www.avl.gva.es/va/documents-n.../Gentilici.pdf

    http://www.llenguavalenciana.com/doc...mia_valenciana

    ¿¿¿ Xelva ????

    Tornem a trobar-nos la poblacio d’Almenara en document de 22 d´abril de 1236, pel qual Abu Zeyt, li cedix la seua iglesia al bisbe de Segorp, entre les d’uns atres pobles que “habere speramus”, es dir, que esperava obtindre. Estos atres pobles eren “Ondam, Nules, Huxon et Almanera”, ademes de “Alpuent, Cardeiheis, Andilia, Tuessa, Chelva, Dominio, Luliella, Liria et inde Murbedro…”.
    http://agustigalbis.wordpress.com/20...-de-1238-i-ii/
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  5. #5
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    Gracias a Galbis entre otros muchos, podemos saber que nuestros pueblos se llaman como se llaman pese a Catalá, catalans y AVLs.


    OCUMENTACIO EXCEPCIONAL: ELS CRISTIANS VALENCIANS DE 1238 (i II)
    En l’articul anterior, hem vist la relacio del papa Gregori IX en els cristians descendents dels iberorromans valencians que es trobaven en el nostre territori previament a la vinguda de Jaume I. Acabàrem dient, que els acatalanats que havien negat inclus la seua existencia, passarien a dir que es tractava de “quatre gats”. En el present articul, vorem ad eixos cristians valencians escampats per tot el territori valencià i conclourém que qui parle de “quatre gats”, es perque segurament no te moltes mes de quatre neurones.

    Si escomençem des del nort del territori valencià cap al sur, tenim assegurada l’existencia de cristians valencians en Penyagolosa, Ares del Maestre, Morella i en Albalat de Cabanes, pel fet de que l’any 1158 existien iglesies en eixos llocs. Aixo nos consta per un document en que el papa Adrià IV confirma la possessio d’eixes iglesies al bisbe de Saragossa. El document parla de “ecclesias de…Pennam Golosam, Torol, Alhambra cum omnibus earum pertinentiis, Lliacham, Montagud, Sylarch, Gudal, Aras, Morella… et castrum de Albalat cum terminis suis et ecclesias ibi constructas.” (pp. 100-103 de “Historia de Albarracín” T. III. Vol. 2, a on es remet a document que es troba en la catedral de Saragossa signatura A, lligall 1, nº 7).

    Sabem de l’existencia de cristians en Almenara i en Olocau, perque entre la documentacio per a la “Ordinatio ecclesiae valentinae” consta que eren atesos pel primer bisbe d´Albarrasi, “Martinus” (1172-h. 1220): “…quod episcopus Martinus, qui erat vicarius archiepiscopi Toletani in provincia Toletana, et requirendo provinciam Toletanam, celebravit in Almanara et in Alocau” (vore “Els cristians valencians que trobà Jaume I”).

    Tornem a trobar-nos la poblacio d’Almenara en document de 22 d´abril de 1236, pel qual Abu Zeyt, li cedix la seua iglesia al bisbe de Segorp, entre les d’uns atres pobles que “habere speramus”, es dir, que esperava obtindre. Estos atres pobles eren “Ondam, Nules, Huxon et Almanera”, ademes de “Alpuent, Cardeiheis, Andilia, Tuessa, Chelva, Dominio, Luliella, Liria et inde Murbedro…”. Previament, en el mateix document, Abu Zeyt li havia assignat i concedit “assignamus, concedimus et damus ut ex tunc tanquam diocesanus Episcopus noster ea ad ius vestrum vestreque Ecclesie habeatis”, les iglesies dels pobles que ya es trobaven en el seu poder, concretant-les en les de “Arenoso, Montan, Castielmontan, Sirat, Tormo, Fuentes, Viliahaleva, Villamalur, Bordelos, Arcos, Xoda, Bueynegro, Villa Malea”. (Document transcrit en “Segorbe en el siglo XIII” de Vicente García Edo). Es important situar el document en el moment historic en que Abu Zeyt, convertit al cristianisme, es trobava refugiat en la zona d’eixes poblacions sobre les que diu que te poder, per haver segut expulsat de la ciutat de Valencia per Zayyan.

    En relacio a la ciutat de Valencia, no es pot deixar de nomenar un atre dels documents conseguits per Paqui Llosà, transcrit i traduit per Luciano Perez Vilatela i referenciat com Reg.Vat. 19 f. 68 vº. Es tracta d’un nou document del papa Gregori IX, dirigit a “Yole illustri Regine Aragonis”, es dir a Violant d’Hongria, dona de Jaume I, datat en giner de l’any 1238 i per tant anterior a l’escomençament del siti de la ciutat de Valencia, en qual el papa parla de la “ecclesia sancti Vincentii et hospitali iuxta Valentiam”, es dir de l’iglesia de Sant Vicent i del seu hospital junt a Valencia, lo que supon que el papa era coneixedor de l’existencia tant de l’iglesia de Sant Vicent com del seu hospital, demostrant-se que es trobava edificat previament a l’entrada de les tropes de Jaume I. Inclus pot assegurar-se la presencia d’una casa de Franciscans en la ciutat de Valencia, quan encara faltaven quasi 10 anys per a l’entrada de Jaume I, segons trobem en el llibre de J. R. Webster “Els Menorets: The Franciscans in the Realms of Aragon…” (1993), traduit al català en el titul “Els franciscans catalans a l’edat mitjana: els primers menorets i menoretes”, a on llegim que “…la presència dels frares a la casa de la carretera de Ruçafa es pot datar amb seguretat el 1230…”. S’ha de saber que els monges que feen proselitisme entre els musulmans, posaven en perill la seua vida, pero no aquells que ajudaven a atendre als cristians del territori. Completarém l’informacio en un proxim articul especific sobre els almohades en Valencia.

    Tenim assegurada l’existencia de cristians en Alzira l’any 1171, perque nos la certifica Ibn Sahib al-Sala, en la seua obra “Al-Mann bil-Imama”. L’any 1171 es l’ultim any de vida del rei Llop, rei valencià muladi naixcut en Penyiscola i que fon felicitat pel papa degut al bon tracte que donava als cristians valencians (“Cristianismo valenciano” de Lleopolt Penyaroja). Els almohades, que no havien pogut entrar en territori Valencia des de que aplegaren l’any 1147, escomençaven a pendre posicions. Ibn Sahib al-Sala, protagoniste dels fets que relata en el seu llibre, nos conta la presa d’Alzira: “…se apresuró a someterse la gente de Alcira y aceptar el “tawhid”. Se levantaron contra los cristianos que estaban con ellos, invocando el “tawhid”, y los arrojaron de la población…” (Traduccio d’Huici Miranda). Es deduix que l’any 1171, a falta de 67 anys per a que el rei en Jaume reconquistara la ciutat de Valencia, cristians i musulmans convivien dins de la ciutat d´Alzira. Es important coneixer la total continuïtat que hi hague en Valencia, entre el final de l’epoca del rei Llop i el principi de l’epoca almohade, sent que el primer governador almohade fon Yusuf b. Mardanis, governador de Valencia durant la regencia del rei Llop, el seu germà. Pero encara es mes important saber que a l’any següent, el mateix any de la mort del rei Llop, Yusuf b. Mardanis es feu vasall d’Alfons II, rei d’Aragó, segons nos conta Zurita: “y dar de allí adelante doblado tributo. Aceptó aquel partido el rey, y recibióle por vasallo”. No seria d´estranyar que la nova situacio de vasallaje a un rei cristià, permetera que els cristians d’Alzira tornaren a les seues cases.

    Si anem a Xativa, hem d’atendre als versos de “Zaynab Bint Ishaq An-Nasrani”, que al-Maqqari nos conta que eren recitats per al-Satibí (1204-1285). El “An-Nasrani” que tanca el nom de Zaynab, l’autora dels versos, nos indica que era cristiana o descendent de cristians. En els seus versos, Zaynab nos parla de l’amor als cristians i de l’inteligencia dels “ayam” o no araps. Trobem la traduccio d’estos versos en la p 147 del “Diwan de las poetisas de al-Andalus” de Teresa Gárrulo: “Dicen: ¿Qué tienen los cristianos que los amas? / Hombres inteligentes los hay entre los árabes y los no árabes. / Y les contesto: Creo que el amor por ellos / ha penetrado en las entrañas / de todas las criaturas, incluso de las bestias”. Es posa de manifest que en la Xativa de principis del XIII, hi havien valencians que eren cristians. Ademes constatem l’existencia dels “no araps” o “ayam”, es dir, valencians, que independentment de la seua religio, parlaven en romanç valencià (vore “Els ayam muladis valencians que parlaven romanç”).

    En relacio a Denia, en “Els cristians valencians des del 713 al Sit (i III)”, aprofitàrem per a deixar constancia del document datat el 21 de juliol de 1184, que es troba en el “Cartulario de Santo Toribio de Liébana” (document 115), en el qual Alfons VIII de Castella, confirma privilegis i concessions otorgades al monasteri de Sant Salvador d´Onya. (en confirmacions succesives de Fernando III i Alfonso X), llegint-se: “Eodem namque anno concessi et confirmaui donacionem quam comes Gundisaluus fecit Oniensi monasterio uillam Deniam et meam hereditatem de Uesga”. Es dificil discutir que si hi havia un monasteri en Denia en l’any 1184, es perque hi havia cristians. El 10 d’agost de 1245 el rei en Jaume donà als mercedaris el “alphondicum christianorum quod est in ravallo” de Denia, que havia segut presa a mitant de 1244. (“El archivo” juliol 1887 p 21. AHN, Clero, Carpeta 3.193, perg. n.° 4). Guichard, en la p 570 de “Al-Andalus frente a la conquista cristiana…”, parla en relacio a Denia de “la escasa cantidad de donaciones conservadas”, havent d’imaginar-se que estes donacions existiren, afegint que entre 1249 i 1250, el Repartiment registra donacions en territoris que fitaven en Denia “pero no aparece ninguna donación en la misma Dénia” ¿Serà que eixes donacions no existiren, no sent necessari furtar res als cristians o convertits de Dénia per a que ho tornaren a adquirir als “senyorets” forasters?

    Mes avant vorem que l’historia de Valencia “sots senyoria de moros” te particularitats, que favoriren que una part important de la poblacio no abandonara el cristianisme. Pero no fon un fet exclusiu valencià. En la Sevilla musulmana que pasà a poder cristià coetanement a Valencia, tambe hi havien cristians. Ho sabem perque Maribel Fierro en “Cosmovisión (religión y cultura) en el Islam andalusí (siglos VIII-XIII)”, nos conta que quan a Ibn Utba li preguntaren en Egipte, per les raons d’haver-se’n anat de Sevilla una volta presa per Ibn Hud (1129), ell contestà que fon “a causa de la inestabilidad general existente”, afegint “que deseaba ardientemente regresar, pues no le agradaba tener que pasar el resto de su vida entre cristianos y judíos”. Es dir, en la Sevilla de la preconquista, com en Valencia, els qui eren musulmans pasaven la vida entre cristians i judeus.

    Pero a pesar de constatar que quan Jaume I reconquistà el regne de Valencia, hi havien un numero considerable de cristians valencians, no hem de caure en el parany de pensar que nomes els cristians han de ser considerats valencians. Hi havien musulmans descendents dels iberorromans que tambe ho eren i que sense dubte parlaven en romanç valencià. Alguns podien haver-se convertit fea molt de temps, pero la conversio d’una gran part d’ells seria molt recent, atenent al contingut del document elaborat per la cancelleria del valencià Jaume II, (1267-1327), passats 32 anys de la mort de Jaume I i dirigit al papa, que analisàrem en “Els ayam muladis valencians que parlaven romanç (III)”. Recordem, que en eixe document, se li diu al papa que dels 200.000 habitants de ciutat de Granada, no hi havien ni 500 que foren musulmans d´orige estranger, mantinguent que tots els atres eren fills, nets o rebesnets de cristians. Vejam-ho: “…quod in civitate Granate ubi morantur fere ducenta millia personarum non invenirentur quingenti qui sint sarraceni de natura quin aut ipsi fuerunt xpiani vel habuerunt patrem aut matrem aut avum vel aviam vel proavum vel proaviam xpianum vel xpianam…”. Si la reconquista de Valencia, havia tingut lloc practicament un sigle mes pronte de quan s’escrigue eixe text, es precis que en Valencia, els antecessors d’eixos acabats de convertir a l’islam, encara foren cristians.

    En temps estudiarém, com l’immensa majoria del valencians que s’havien convertit a l’islam i que eren descendents d’iberorromans, tornaren a fer-se cristians durant el sigle posterior a la reconquista. Perque hem de saber que els valencians actuals descendim substancialment tant dels cristians valencians que trobà Jaume I, com d’aquells que havent-se islamisat previament, abraçaren la nova fe dominant. La major part d’ells es convertiren al cristianisme molt rapidament. Alguns atres ho feren mes poquet a poquet. Tambe hi hagueren alguns valencians que no es convertiren i que foren expulsats de Valencia, la seua terra i la seua patria, per culpa d’uns pocs que sabien llegir la Biblia en llati o el Corà en arap. Tots ells, cristians o islamisats, dits “ayam” en arap, parlaven en “ayamiyya” o aljamia valenciana, romanç valencià o llengua valenciana.
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  6. #6
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    Gracias a Galbis entre otros muchos, podemos saber que nuestros pueblos se llaman como se llaman pese a Catalá, catalans y AVLs.
    Y si no, preguntadle a sabios del XVII como Vespasiano Manrique, Conde de Paredes, que redactó unas Ordenaciones referentes a la custodia y guarda de la costa marítima del Reino de Valencia (1673), donde escribió...
    "de Alboraya baixen quatre homens" (p.50)

    Si resucitara hui y llig "Alboraia" es pega un tir.
    Última edición por Lobivalentian; 11/12/2013 a las 15:24

  7. #7
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    Y si no, preguntadle a sabios del XVII como Vespasiano Manrique, Conde de Paredes, que redactó unas Ordenaciones referentes a la custodia y guarda de la costa marítima del Reino de Valencia (1673), donde escribió...
    "de Alboraya baixen quatre homens" (p.50)

    Si resucitara hui y llig "Alboraia" es pega un tir.
    Es que, cualquier día les dará a los pancuzos por inventarse un "Voraia" o "Boraia", con tal de eliminar todo rastro árabe o mozárabe de la toponimia prejaimina ...
    (¡¡¡CLINC!!! ¡¡¡CLINC!!! ¡¡¡CLINC!!!) ¡¡¡WARROSSSSS ... VAMOS A JUGAAAAAAR!!!





    ... LAS LENGUAS ENVIDIOSAS ... SEAN FRITAS (FRANÇOIS VILLON).

    LOS CATALUFOS Y PANCUZOS, SON COMO LOS HIJOS DE BERDOLÉ ... QUE A SU PRÓPIO PADRE PRETENDÍAN ENSEÑARLE A ENGENDRAR BEBÉS.

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