IN MEMORIAM

S'estan anant, poquet a poquet, eixos grans “Cavallers del Centenar de la Ploma” del segle XX i XXI , defensors lleals, en espasa i ploma, no sols de la nostra Real Senyera sino tambe de la nostra historica LLENGUA VALENCIANA i dels nostres FURS. Defensa imbatible feta , sempre, en senyoriu , en noblea i en abundant sorna, tan seua i tan genuïnament valenciana . Se nos n'ha anat una de les grans personalitats del mon intelectual valencia i del notariat internacional : se nos ha anat el nostre admirat Gran del Regne i bon amic , Vicent Lluís Simó Santonja.

Al marge de la seua extraordinaria valia professional i fecunda produccio juridica i literaria , el principal objectiu que es va marcar el nostre estimat Simó Santonja va ser la defensa de la LLENGUA VALENCIANA front als desbarats hereges de la desprestigiada AVL , (Academia antiValenciana de la Llengua barcelonina)..... En el seu divertit humor i genial gracia, solia burlarse d'ella i de la seua primera i fallida presidenta Asunción Figueres perque , des de la seua absoluta incapacitat i baixa preparació com “akadémika-AVL”, solia acusar-li “d´escriure un valencia amb faltes d´ortografía” .... , cosa de la que l'ilustríssim Simó Santonja estava molt orgullos perque, clar està, Vicent-Lluís distingia molt rebé entre la seua genuina LLENGUA VALENCIANA i el “infame i infecte DIALECTE BARCELONÍ fabrino” de la fallida Asunción.

I es que Ascensión ...., la pobreta-politica-PePera , en el seu escas nivell academic i curricular, mai va poder arribar a entendre que les bastardes “Bases de Castelló del 32” (les seues) eren el engrut BASTARD importat pel comissari de l'IEC Manuel Sanchis Guarner per a matar, ortograficament, la nostra incombustible LLENGUA VALENCIANA per orde de la feudal Casta Nazionalcatalana.

Molt impressionat pels meus dos llibres (“Llengua Valenciana, una Llengua Suplantada”. (2006). “Cronologia Històrica de la Llengua Valenciana”(2007) el Degá Simó Santonja em nomenava “una revolucionaria en fonaments” ... i em va dedicar un precios articul certificant , com a notari, el segell inconfusible de la meua autoria: “ un llibre que mostra ben a les clares el ‘stamp' (sagell) inconfundible de la Catedratica Teresa Puerto. Cal llegir-ho intensivament fil per randa, posant particular atenció als flexions i reflexions, i cites sociolingüístiques dels dos últims segles, XIX i XX perque descobrixen la situació de genocidi cultural que ha patit i patirà el poble valencià si no reacciona a temps.”

Este va ser el meu reconegut agraïment al seu articul:

“MOLTES GRACIES, DECÀ” ( "VALÈNCIA Hui 12/11.2007)

L´enrolladora personalitat del nostre recient estrenat decà , En José L. Simó Santonja, -font inagotable d´intelligencia ben administrada , humor ingenios i verb facil – inunda diariament este periodic d'eixe balsam cultural del que tan necessitats estem els valencians : per a saber de la nostra llengua, per a saber de la nostra literatura, per a saber del nostre Regne ...
-
Anys i panys de intencionada ocultació de lo genuïnament valencia i de perversa manipulació teledirigida des d´els nostres centres educatius i universitats han desembocat en el APAGÓ cultural que patim i contra el que, eixa cascada incessant d'articuls del Decà Simó Santonja, son el nostre millor antidot .
-
El meu profund agraïment arriba hui i es doble. U, per eixa labor diaria de culturització del molt traït i agredit Poble Valencia ; i dos, pel seu amable reconeixement manifestat el passat divendres 9 a eixe dens treball meu de recopilacio i creacio que ha desembocat en eixa cuidada edicio per a bibliofils del meu segon llibre:”Cronologia Historica de la Llengua Valenciana” , un autentic filo de documentació patrocinat i gestat gracies a la amable generositat de l'anterior President de la Diputacio de Valencia , en Fernando Giner .

Mil gracies Decà pel teu valios reconeixement notarial de la meua autoria.

(Completar en IMAGES :

Web de Teresa Puerto Ferre. Cronologia Historica de la Lengua Valenciana y Lengua Valenciana una lengua suplantada - SIMO SANTONJA , UN BON VALENCIÁ de CALIBRE INTERNACIONAL.

-podreu llegir el CV de la ex-AVL Ascensión Figueres .....-
-