Esta web utiliza cookies propias y de terceros para mejorar la navegación y poder obtener estadísticas de uso. Al continuar con tu navegación significa que das tu consentimiento a nuestra política de cookies.

Continuar
Página 5 de 6 PrimerPrimer ... 3456 ÚltimoÚltimo
Resultados 61 al 75 de 87
Like Tree46Me gusta.

Tema: Estándar…, estàndart…,estandart… estándar…,estándar…

Aspirant a Centenar
    LA PACENCIA

Post nº 61

La pacencia, la meua, la que tinc que patir en estos foristes que no paren de boicotejar el fil que vaig aurir pera poder demostrar, en particular a un amic meu , que lo de l’ estandarisacio llingüistica , era el nou llenguage utilisat pels catalanistes pera uniformar poc a poc les distintes llengües: valenciana, catalana y balear ( VA-CA-BA) en ixa nova llengua catalana que venen creant des del primer Congres de la llengua catalana, en l’anuencia y consentiment dels poder politics, factics, economics y culturals de la major part d’Espanya, excepte d’una minoría , totalment desnortà, en Valencia , y una minoría insignificant en les Balears y la franja oriental Aragonesa.

Dels 60 posts que s’han escrit en el fil iniciat per un servidor:

a). 33 han segut escrits per mi, Alazrach. Han segut els nº : 1- 3 -6 – 9 -10 – 12 – 14 – 16 – 18 – 19 – 20 – 21- 22 – 23 – 25 -27 – 29- 31 -35 – 36 – 40 – 42 – 43 – 46 – 47- 48 – 49 – 51 – 52 – 53 – 54 -56.

b). 15 han segut escrits per Aplegat. Han segut els nº: 2 – 4- 5 – 8 – 11 – 13 – 15 – 24 – 26 – 28 – 32 – 41 – 55 – 57 – 59.

c). 9 han segut escrits per Sweden Carpenter. Han segut els nº: 7 – 30 – 33 – 34 – 37 – 38 – 39 – 58 – 60.

d). 4 han segut escrits per hecrumu. Han segut els nº: 17 – 44 – 45 – 50.

Els foristes resenyats en els apartats b y c han utilisat 24 post del fil, o siga el 40% de lo expost en el fil, pera manifestar ses opinions discrepants y boicotejaors.

Hecrumu, foriste al que aprecie pel seua apoyo y forma d’entendre la necesitat de modificar la normativa valenciana al parlar del poble valencià, ha intervengut en un 6’6% en el fil.

Per lo tant , el 53’4% es lo que m’han dixat a mi per poder demostrar que lo de l’estandarisacio llingüistica es lo que pretenen fer els que volen crear un nou llenguage, una forma de parlar, en fi, lo que podriem dir un llenguage robotic. De ixe percentage no m’he preocupat en vorer cuants dels posts he dedicat a defendrem dels atacs dels boicotejaors del fil.

Cada vegà que aporte arguments, que demostren que lo de l’estandarisacio llingüistica es el nou llenguage que apliquen els catalanistes o els “tenocrates”, que’s creuen que tenen el dret y poder de determinar quina es la llengua que deu de parlar y escriure el poble valencià, els boicotejaors inicien un nou contraatac pera intentar desestabilisar el fil .

Es necesita tindre barra, per part del foriste boicotejaor del meu fil, al manifestar “Senyor donam paciència...”

Y que’l seu palmer el buscarroidos, provocaor, margallaor e ignorant Sweden Carpenter mentiros e insultaor d’ulls blaus y ara d’Alazrach, l’apoye inmediatament en el boicot al fil, que es per lo vist una de les seues finalitats en este foro.

Deixe pera un atre moment la respota a les “carinyoses” manifestacions que se me fan, en atres fils, per part de tots aquells que dicrepen de la meua discordancia en els “tecnocrates” creaors de llenguages robotics.

Aspirant a Centenar
    EN DEFENSA DELS ATACS DELS OSTENTAORS Y PARTIDARITS DEL “VALENCIANISME “ DELS “TECNOCRATES” DE LA R.A.C.V. LLIDERATS PER EL QUE DIU “Me’n vaig del foro”

Post nº 62

Si repase les contestacions dels boicotejaors del fil y me dedicara a rebatre tot lo que diuen, tant en en este fil com en atres, tindria tant de material com pera fer un enfilat en el que no podría eixirse’n, tant ell, com els seus palmers, tant els d’aci, com els de fora.

Pero no vaig a fero, perque no vullc donar peu a que els catalanistes, averiguant els seus erros modifiquen el seu llenguage y les seues estrategias y accions, pera conseguir els seus fins que son única y exclusivamnet, uniformar les distintes llengües de l’Antiga Corona d’Arago baix un unic idioma que sería el català, pera poder argumentar que tenen una llengua, pilar basic perfa constituir, ya no la seua inexistent nacio catalana, sino el seu imperi dels paii…y…asos cagalans.

Simplement vaig a defendrem d’allo que considere que es mes important:

El foriste que diu y repetix que se’n va del foro, en ixe mateix fil, diu en el post nº 15, baix lo titul “Yo si que m’he equivocat”, una serie de coses que no s’ajusten a la realitat.

a).- Vol vendremos l’idea de que ell es el victima d’el foro, cuant he demostrat en el post anterior, que el qui està siguent boicotejat per ell y els sus palmers, soc yo, que soc el que vaig aurir este fil, pera rebatre lo que ell volia divulgar de l’estandarisacio llingüistica en els fils creats per ell titulats: “La llengua que mos ensenyaren els pares y l’estàndart” (406 visites) y “L'estàndart s'ha de fer a partir de la llengua parlà y escrita” (197 visites), en els que no vaig voler intervindre, pera que’ls defensors de la R.A.C.V. no digueren com en atres ocasions , que no faig mes que boicotejar o trolejar els seus fils, per defendre ells, el llenguage de la R.A.C.V.

b).- M’acusa a mi d’haverlo acusat en fals a de’ll y debaes, pero no justifica ni aporta les proves ,com estic fent yo, pera que entenga lo que pareix ser que ell no vol entendre.

c).- Diu:
    “ No sé qui té més culpa, si el propi Alazrach, o si els administraors d'este foro, que permitixen que estes males actituts y esta falta de netiqueta resulten totalment impunes en este foro. Com ya diguí, ell guanya. Senyor Alazrach, vosté guanya. Yo perc. El foro pert. El valencianisme pert”.
    Pareix ser que aci, en este foro, els unics culpables de lo que pasa, som yo y els administraors del foro en este cas.

Tambe pareix ser, al seu entendre, que el que guanye soc yo y el que pert es ell. Pero …, te l’atreviment de parlar en nom de tot el foro e inclusiu del valencianisme.

O siga, que si pert ell, diu que pert el foro y pert el valencianisme.

¿Voldra deixar en l’aire que els qui no pensem com ell, no deuriem d’estar en el foro, o voldra dir ademes que els qui no pensem com ell, no som valencianistes? .

¿Tindra barra este foriste al que el desaparegut foristre MOSATROS calificava com “nuevo llegado”?.

Tant es aixina, que u dels seus palmers, un foriste al que considere un bon chic, tal vegà masa bo, perque a pesar de lo que vinc demostrant, junt en atres foristes desapareguts del foro, en contra del “tecnocrates de la R.A.C.V.”, y que no vol fermos cas, haja dit en el post nº 17 d’eixe mateix fil (Me’n vaig del foro):

Al final, se quedarà a soles Alazrach en este foro donant les seues opinions, ara, no podrà atacar a ningú perque no tindrà a qui atacar. Ya vaig comentar, fa un temps, que s´en ha anat gent molt vàlida i que aportava molt en este foro.
    A vorer si el mal de tot lo que pasa en el foro y en el valencianisme, el tinc yo, Alazrach y tots aquells foristes que han desaparegut del foro.

Alguns com el foriste MOSATROS heu deixà ben clar. Atres d’una forma no tant directa ; encara que han demostrat sa disconformitat per les actuacions del foro, sense renunciar a la concordancia de la defensa dels plantejaments llingüistics de tots aquells defensors de la llengua popular valenciana que mos ensenyaren nostres pares y poble en general no contaminat per el catalanisme.

El fet de que atres foristes que han manifestat en el seu pasat, compartir els plantejaments llingüistics defensors de la llengua popular valenciana ensenyà per nostres pares y poble valencià no contaminat pel catalanisme, no participen ara en el foro, heu entenc y heu comprenc, perque discutir en els jovenets que majoritariament no son valencià parlants de naiximent, que gasten la llengua que defenen els “tecnocrates” (tant els catalanistes com els valencianistes seguidors dels consells de Pompeyo Fabra), no te trellat, perque com manifestava el Pare Costa en el Llenguage Robotic:

Els qui no han parlat de menuts valencià son els qui mes fanaticament defenen el nou idioma . En realitat defenen son propi aprenentage, la seua “especialitat” que els diferencia del comu “ d’ignorants “ que no saben el modo “correcte” de parlar i escriure, es dir, la técnica d’usar el nou aparat ortopedic que no pertanyen al grup dels iniciats. Son incapaços de vore i percebre les diferencies més fondes i més sotils entre catala i valencià pel simple fet de que els falta u dels dos termens de la comparacio, el més important per ser el més viu. Estan enamorats del seu robot d’importacio, de l’unic que coneixen.
    ¡Bo!. En un atre ratet, cuant crega convenient, continuare defenentme dels atacs d’estos jovenets, alguns d’ells que formen part del ramat dels NI…NI…

Aspirant a Centenar
    Que opineu de
    Els qui no han parlat de menuts valencià son els qui mes fanaticament defenen el nou idioma . En realitat defenen son propi aprenentage, la seua “especialitat” que els diferencia del comu “ d’ignorants “ que no saben el modo “correcte” de parlar i escriure, es dir, la técnica d’usar el nou aparat ortopedic que no pertanyen al grup dels iniciats. Son incapaços de vore i percebre les diferencies més fondes i més sotils entre catala i valencià pel simple fet de que els falta u dels dos termens de la comparacio, el més important per ser el més viu. Estan enamorats del seu robot d’importacio, de l’unic que coneixen.
    Tambe m'agradaria saber l'opinio de la manera de charrar,llexic de la pelicula "el virgo de Visanteta estate queta" y si considereu que te relacio lo exposat en este fil .
    Tambe quines paralelismes morfologics lexics y normatius tenen en comu en la RACV

Aspirant a Centenar
    Cita Iniciado por hecrumu Ver mensaje
    Que opineu de
    Tambe m'agradaria saber l'opinio de la manera de charrar,llexic de la pelicula "el virgo de Visanteta estate queta" y si considereu que te relacio lo exposat en este fil .
    Tambe quines paralelismes morfologics lexics y normatius tenen en comu en la RACV
    EL VIRGO DE VISANTETA DE BERNAT BALDOVI

Post nº 64

Crec que has atinat y captat lo que he vollgut resaltar de lo dit pel Pare Costa en el “Llenguage robotic”.

No conec ixa peliula que has nomenat, pero en son dia si que vaig vorer el Virgo de Visanteta, que si no recorde mal era una película que’s feu cuant l’epoca del destape, que va coincidir: a) en l’implantacio d’esta “partitocracia” que nomenen com “democracia” y b) en el mateix temps de lo conegut com la Batalla de Valencia.

Per lo que recorde de la película, el lexic gastat s’ajustava al parlar valencià de l’epoca y del mig rural aon es desarrollava.

Com no tinc ni vaig llegir l’original del sainet escrit per Bernat Baldovi, no puc aclarirte mes . Dels que participaven en el foro crec que te hu podía aclarir adlerta, pero crec que ara, es dels que ya no participen en el foro.

Si Bernat Baldovi vixquera hui en dia, crec que estaría en el nostre bando, o siga en el defensor de la llengua valenciana popular, calificat per els seus opositors y detractors com poetes d’espardenya. No per el fet de que duguera espardenyes o fora llauraor, o poc cultivat, sino perque fon dels illustrats d’aquell entonces que defenien la llengua valenciana popular que mos havien ensenyat y parlaven nostres pares, front a ixa que anomenaven llengua llemosina que dien que escrivien nostres classics valencians y que volien recuperar els que s'autocalificaven com poetes de guant.

Fon diputat en les Corts, escritor, poeta, colaborà en diaris humoristics y semanaris com la “Donsaina”, “El tabalet”; autor dels primers llibrets de falla y l’iniciaor del teatre popular valencià, en obres com la mencionà.

Si tires ma de lo que’s diu d’ell, voras que’l retraten en l’enciclopedia de la Regio Valenciana diguent de la seua obra: “En valenciano cultivó una literartura sin pretensiones cultas, satírica y marcadamente dialectal en el lenguaje, que tuvo gran audiencia”…

Si el busques en internet voras que’l catalanisen, hasda l’extrem de sustituirli ortograficament el titul de l’obra “Visanteta per Vicenteta”.

Es lo que tant yo com atres venim denunciant en este foro.

Aci tenim el cas d’un valencià, com Bernat Baldovi que escrigue en valencià, com tants atres del seu temps y els “tecnocrates”, tant els panques com els nostres, s’han decantat per seguir en els consells de Pompeyo Fabra, sense voler rectificar, per lo manco en moltes de les coses que mos diferencien dels catalans. ¿Per qué s’empenyen en escriure Vicenteta si el poble ha conservat l’expressio Visanteta? Igualment s’aplicaria a l’expressio de Visantet y no Vicentet.

¿ No estariem en estos dos eixemples, castellanisant el nom de Visanteta y de Visantet, per Vicenteta y Vicentet com fan els catalans y determinen tambe els “nostres tecnocrates de la R.A.C.V.”, seguint els consells de Pompeyo Fabra?

Si el poble es el sobera, es el poble el que deuria de decidir y no els “tecnocrates”.

La batalla continúa y el que pert, es el poble valencià, que vol seguir sent y sentirse y que’l consideren y sentixquen com a valencià, no com cagalà .
    Com digue en son dia l’academic de la R.A.C.V. el Pare Joan Costa en el seu articul “El llenguage Robotic” :

Els entrecomillats son de l’autor; l’enfoscament en negreta son meus.

Els que parlen , propaguen y defenen ixe llenguage robotic al que aludis el Pare Cota, son gran part dels jovenets adoctrinats en les escoles , que he englobat en el ramat dels NI…NI…, que no fan mes que perseguirme perque no volen aceptar els meus raonaments y explicacions sobre lo equivocacats o enganyats que estan , al fer cas de les directrius dels “tecnocrates” seguidors dels consells que donà Pompeyo Fabra als valencians, despues del I Congres de llengua catalana.
    Última edición por Alazrach; 30/06/2017 a las 16:51

Aspirant a Centenar
    Cita Iniciado por Aplegat Ver mensaje
    El "nuevo llegado" només pretenia que aquelles persones que vullguen fer crítica de la forma "nosatres" com a normativa, la critiquen per ser molt localisà y minoritària en el valencià, y que no per contra la critiquen per ser inventà, pues no podem dir que és inventà una forma viva que certs valencians han heretat dels seus antepassats valencians. D'eixa manera el "nuevo llegado" pretén preparar als valencianistes pera no quedar en evidència, afirmant tal cosa, davant de catalanistes que sàpien demostrar que "nosatres" és forma viva valenciana.

¿Capisci?

Pero be, vosté a la seua...

Lo que el "viejo llegado" Alazrach pretén, pareix ser que és no raonar absolutament en base a arguments que contradiguen lo que ell diu, sino desprestigiar ad aquells que gosen ferli la contra. Com també fan molts catalanistes, per cert.
    ¿LO QUE PRETENIA O PRETEN EL “NUEVO LLEGADO”?

Post nº 65

Aclarit per la meua part lo que’s pot entendre per “inventà”, l’expressio de “nosatres” en els posts anteriors y en particular en el nº 56, vaig a aclarirli que de moment, els unics “catalanistes”, segons el “nuevo llegado”, que volen desprestigiarme y atrevit a ferme la contra, son els que han tractat de boicotejar este fil en varies ocasions.

¿Heu ha captat?

Aspirant a Centenar
    ¿DES DE CUANT Y PER QUÉ S’HA IMPOST L’ACEPCIO ESCRITA DEL “NOSATRES” EN CONTER DEL “NOSATROS”, O “MOSATROS” EN LLENGUA VALENCIANA?

Post nº 66

En el meu post nº 22 intentí explicar baix lo titul : EVOLUCIO DE LES ACEPCIONS UTILISAES PELS “CULTISTES O TECNOCRATES” VINCULATS A LA CREACIO DEL NOU CATALÀ DE POMPEYO FABRA Y DELS SEUS ADOCTRINATS, UNS SEGUIDORS DEL CATALANISME Y ATRES ESCINDITS VALENCIANISTES, INTERESATS EN CREAR UN NOU VALENCIÀ “CULT” DISTINT AL QUE HA CONSERVAT Y TRANSMITIT EL POBLE VALENCIÀ

Que:

Els que vixquerem y participarem en la Batalla de Valencia, sabem quel’expressio que’s posà de moda en aquells temps, pera reflejar quines eren les paraules , vocables o giros llingüistics que devien utilisar els que volien ser considerats com a “cultistes”, fon la paraula “normalisacio” , aplicat a la llingüistica y en concret y particular a la de la llengua dels valencians segons dien eufemisticament els panques, pera no dir llengua catalana a la valenciana.

Per ad ells, els “cultistes”, tant els “panques”, com els “valencianistes”, la normalisacio consistía o volia dir: fer normal lo anormal; o siga, per als panques la “normalisacio” consistía en introduir l’acepcio arcaica que adoptaren els catalans de “nosaltres”, com a acepcio normal en llengua valenciana pels valencians, mentres els “cultistes valencianistes” volien quels valencians utilisaren normalment l’expressio inventà de “nosatres”, cuant la majoria del poble valencià gastava com a normal majoritariament l’acepcio “mosatros”, o alguns “nosatros”.

Ixa expressio primigenia implantà al principi de “normalisacio”, fon sustituida per l’expressio “normativisacio” pels cultistes valencianistes, cuant Adlert, Casp y els seus jovens llicenciats crearen lo que denominaren com a Normes d’El Puig. Normativa unica y exclusivament ortografica.
    Y recordava que:

Cuant els catalans creen el II Congres de Llengua Catalana (1986), escomencen a introduir en el llenguage l’acepcio estandar, tractant d’aplicar en el llenguage ixe nou concepte tret del inglés que s’ajustava a la perfecio a la manipulacio del llenguage que venien fent ells des de que crearen el I Congres de Llengua Catalana en 1906), en el que el primer objetiu fon el de la “normalisacio”, com fon llogic en la “t” del totalitarisme català.

Lo que queda perfectament clar, segons se constata en l’apartat I CONVOCATORIA del II Congres de Llengua Catalana es segons l’expressio de Carlos Riva, que

“ A partir de 1906, y paralelament a d’atres aspectes no manco esencials pera la recuperacio dels paissos de llengua cagalana, escomençà a tindre la necesitat la normalisacio de la nostra llengua, es dir, ferla d’us normal, “indefinidament apta””.

Paraules que demostren que’l català creat , o siga “normalisat” en la “t” del totlitarisme català, es una llengua nova e inventà pera poder demostrar lo que no existía: o siga una llengua unitaria catalana , ni una suposta nacio catalana, o millor dit imperi català.
    De tot lo dit en este post y en el post nº 23, titulat: RETALLS TRETS DEL APARTAT I CONVOCATORIA DEL II CONGRES DE LLENGUA CATALANA, PERA QUE VOS DONEU CONTER DE L‘INGENIERIA LLINGÚISTICA APLICÀ PELS NAZIONALISTES PANCATALANISTES PERA CONSEGUIR ELS SEUS FINS, el foriste Aplegat en el seu post nº 24 , extractant de tot lo dit per mi tant en estos dos posts , y traguent fora de context la siguiente frase:

mentres els “cultistes valencianistes” volien quels valencians utilisaren normalment l’expressio inventà de “nosatres
    después d’have agüert el fil pera tots, me diu:

Te remitixc al següent fil:
    Nosatres és forma viva, no és inventà
    Per ixe motiu, avans d’ntentar donarvos la solucio a la pregunta que faig en el titul del present post, vos done la opcio a que la respongau vosatros, centrantvos en la juà descrita y recordà en este post , a la pregunta, pera que marqueu vosatros el gol.

Aspirant a Centenar
    Els trileros chuen a l'engany marechante y al final te canvien alguna cosa pera despistarte y que te cregues que eres bo x2 aixina te claven el gol, la chua de familiarisar al llector en NOSATRES (poc frecuent ,llevant de la contorna que ell sap que si s'utilisa,vora Castello) fent un canvit morfologic en premeditacio vulnerant la preferencia de NOSATROS, que de fet ell no li dona la frecuencia necesaria pera defendrela,cau en l'erro de no esquivar vocables y fer tot lo contrari acostar y navegar en paralel intencionadament ¿pera que? ¿en quina intencio?
    Yo en els debats que tingut en ell l'unic mensache que esencialment trac d'ell es que te necesitat de un STANDARD llinguistic (com si no el tinguerem) que considera una llengua culta y un atra vulgar o de malparlat( com el espanyol de'ls chitanos) y que se deu a entitats superiors que si li detecten ad ell un erro te que autocorrechirse rapidament o sino pecat.
    Deuria de fer mes faena d'investigacio y defendre lo que es llechitim de lo poble Valencia,esta defenent algo que pot ser la mort de la llengua valenciana,eixo si es lleal a les seues conviccions.
    Un recaet

Aspirant a Centenar
    ¿ PER QUÉ ELS QUE SE CONSIDEREN O VOLEN SER CONSIDERATS COM “CULTISTES” VALENCIANISTES, EREN O SON ELS UNICS QUE UTILISAVEN EL “NOSATRES” EN CONTER DEL “MOSATROS”, QUE GASTA MAJORITARIAMENT LO POBLE VALENCIÀ?, ARREPLEGAT PER RICARDO GARCIA MOYA EN CITES COM LES DE: ESCALANTE, LLOMBART, SANSANO, MARTI GADEA, ESCRIG, FULLANA( EN SA GRAMATICA), Y MES DE 47 CITES D’ATRES AUTORS.?

Post nº 68.

Resulta curios que el poble valencià des de 1872 segons les cites escrites arreplegaes per el gran Ricardo Garcia Moya, ya s’escrivia “el mosatros” y aixina heu ham venint sentint en la llengua parlà, hasda que una minoría de valencians que solien participar en els jocs florals, o siga, aquells segidors de la generacio romatica, interessts en recuperar la tradicio migeval dels antics trovaors que cultivaven la gaya ciencia, o siga la poesía seguint o tractant d’aproximarse a la llengua dels classics, que fon el consell que mos donà Pompeyo Fabra als valencians, o siga els que volien ser considerats com “cultistes” valencians hagen segut els unics que han utilisat el “nosatres”.

Pareix mentira que estos que creuen ser mes “cults”, per recuperar la llengua que escrigueren nostres classics fa cuatre o siscents anys, no s’hagen enterat encara, que lo que varen fer nostres classics, fon renunciar a la llengua escrita oficial y reconeguda com a “culta” que s’havia transmitit escrita en totes les cancilleries europees de l’antic imperi romà que era el llati, per la llengua romanç que parlava el poble pla valencià , aixina com els atres pobles, com a consecuencia de la evolucio llingüistica natural de les distintes llengües romances.

O siga, que mentres nostres classics, trencaren la costum d’abandonar per escrit la llengua dels poderosos, dels “cults”, que era el llati, cambiantla per la llengua del poble pla que era la llengua romanç y a la que els nostres classics batejaren com a valencià; ara els “tecnocrates llingüistics” y els que volen diferenciarse del poble pla, per allo del “cultisme” gastant la llengua en la que escomencaren a escriure els clasics, volen fer lo contrari de lo que feren nostres classics.
    ¿ PER QUÉÉÉ…?

Aspirant a Centenar
    VEJAM EL PREAMBUL DE LA GRAMATICA DE LO RAT PENAT DE L’ANY 1977 Y TRAGAM CONCLUSIONS SOBRE LO QUE DIA Y COM HEU DIA

Post nº 69

Per aquell temps que es cuant escomenci a escriure en valencià em compri la gramatica de Lo Rat, creguentme que dita entitat defenia l’autentic idioma valencià.

Al pas del temps y haguent vixcut de prop el valencianisme m’he donat conter que l’autentic valencià està en lo poble y no en entitats com esta o com la R.A.C.V., que estan pera implantar els interessos de les creencies del moment dels seus dirigents.

Vaig a extractar lo que considere mes important del preambul de dita gramatica pera demostrar que l’acepcio del “nosatres” implantat en el valencià dels que volen considerarse “cults” , “cultivats”, “llegits” , o “illustrats” del “valencianisme llingüistic” defensor, propagaor y propulsor dels denominats com “poetes de guant”, prové dels que’s feren en esta entitat centenaria cuant s’escindiren els “cultistes” catalanistes seguidors de les Normes del 32 o de Castello.

P R E A M B U L

La Societat “Lo Rat Penat” fundada ( fundà ) l’any 1878, s’ha pres interés en tot moment en cumplir l’objectiu d’estudiar, conservar i ( y ) donar a conéixer la llengua valenciana, missions que específicament determinen el seus Estatuts. A tal efecte ha estimulat la difusió idiomàtica autóctona, i a més ( y ademes ) de numeroses activitats en este sentit, ha organisat en diverses époques cursos per a l’ensenyament (ensenyança ), que sempre tingueren bona acollida. En 1951 es va pendre la decisió, a proposta de Carles Salvador ( catalaniste ), d’iniciar un nou periode, ( periodo ) que va començar ( escomençar ) amb ( en ) l’assistència de 93 alumnes, i ( y ) continuat la tasca ( faena, treball o llabor ) en el curs 1952-53 es va duplicar la xifra ( cifra )…, que en el curs 1975-76 aconseguiren (conseguiren ) una matrícula de 1.114 alumnes ascendint el número de deixebles ( discipuls ) durant els 25 anys consecutius a 13.561.

Mes lo Rat Penat s’ha preocupat també de donar-li ( donarli ) a la llengua valenciana el prestigi que cal, mitjançant ( mijant o per mig ) l’estudi ( de l’estudi) de les seues particularitats, i ( y ) entre atres actuacions va encomanar en 1914 a l’ilustre filòleg ( filolec ) Rvd. P. Lluis Fullana Mira – que ja ( ya ) havia fet moltes investigacions llingüistiques i ( y ) publicat diverses obres sobre la materia -, que preparara un estudi per a ( pera ) la unificacio ( l’unificacio ) de l’ortografia valenciana, cosa que el P. Fullana va realisar, aprovant-se ( aprovantse ) el seu treball, que es va publicar amb ( en ) el titol ( titul ) de “Normes Ortogràfiques”, que segons el propi autor estaven basades ( basaes ) en nostra veritable ( verdadera ) fonética valenciana i ( y ) en les etimologies que mai ( may ) deuen excloure’s.

El P. Lluis Fullana era Soci de Mèrit de Lo Rat Penat, i (y) en 1926, quan (cuan - cuant ) es va ampliar la Real Acadèmia de la Llengua, donant entrada ( entrà ) als idiomes no castellans, fón nomenat Acadèmic com a representant de la llengua valenciana, prenent ( prenint ) posessió en ( el ) 11 de noviembre de 1928.

Per circumstancies que no són del cas, les Normes del P.Fullana no tingueren una acceptació ( aceptacio ) unánime, i ( y ) alguns escriptors (escritors) contin uaren amb ( en ) la seua anarquía ortográfica, emprant (amprant) teories pròpies, fins ( hasta ) que sortosament ( per sort ) l’any 1932 totes les entitats valencianistes, editorials i ( y ) un bon numero d’escriptors ( d’escritors ), signaren unes bases d’unificació ortográfica que foren publicades ( publicaes ).

Prou pera hui. En atra sesio continuare. Com haveu comprovat, he tingut l’atreviment de corregir el preambul de La gramatica de Lo Rat Penat, posant en negreta les paraules que crec que corresponen a lo que volien dir ixos tecnocrates que varen fer ixa gramatica, pero en la meua llengua valenciana que vaig adependre de mons pares, obviant el tema dels acents.

Aspirant a Centenar
    VEJAM EL PREAMBUL DE LA GRAMATICA DE LO RAT PENAT DE L’ANY 1977 Y TRAGAM CONCLUSIONS SOBRE LO QUE SE DIGUE Y COM SE DIGUE

Post nº 70

P R E A M B U L II PART

“Les “Normes” – denominades ( denominaes ) de Castelló” per ser en aquella valencianíssima ciutat on ( a on ) es va fer la reunió decisiva - les signaren entre atres els filòlegs ( filolecs ) Rvd . P. Lluis Fullana Mira, , Lluís Revest Corzo, Carles Salvador i ( y ) Manuel Sanchis Guarner (atre dels ayatholes catalaners ), constant que tots acataven les grafies aprovades ( aprovaes ) i ( y ) foren acceptades (aceptaes ) per tots els escriptors ( escritors ) valencians solvents i ( y ) també pels organismes valencianistes; l’Ajuntament de la ciutat de Valéncia (Valencia) va publicar un opuscle ( opuscul) amb ( en ) les esmentades (recordaes, - crec que voldrien dir esmenaes, que vol dir corregides) “Normes”.

Des de llavors (entonses) i ( y ) no havent-se ( haventse ) reformat per cap acord (acort ) de conjunt, són vigents aquelles “Normes”, i ( y ) és per això que Lo Rat Penat en publicar esta Gramàtica s’atén a elles, la que entén que són les realment vàlides per als valencians, mentres atra cosa no siga acordada (acordà) en la mateixa forma o per algún organismo netament valencià que puga crear-se (crearse).

Cal remarcar que les “Normes de Castelló” són simplement “ortogràfiques”, és a dir ( es dir ), no es referixen al lèxic ni a les flexions verbals, i ¿y ) que en la “Declaració” que les precedix es diu: “que per a ( pera ) que siga útil un sistema ortogràfic cal fer-lo ( ferlo ) poc complicat, lògic ( llogic )”.

La Comissió de Cursos de Llengua Valenciana de Lo Rat Penat ha redactat per tant esta Gramàtica de conformitat amb ( en ) la “Declaracio i (y ) Normes ortogràfiques” unificadores aprovades ( aprovaes) en Castelló el 21 de desembre ( decembre ) de 1932, i ( y ) tenint present el contingut del Vocabulari Ortogràfic Valencià” fet amb ( en ) tal motiu pel competent gramàtic Carles Salvador ( catalaneret ell), soci de Lo Rat Penat, i ( y ) publicat per “L ‘Estel”.

Esta “Gramàtica de la Llengua Valenciana” està destinada (destinà ) principalment per a ( pera) l’ús dels alumnes dels Cursos de Lo Rat Penat; no obstant és apta i ( y) profitosa per a (pera) tots aquells que tinguen desijos de conéixer la nostra llengua, circumstància que s’ha tingut en compte ( conter o conte), utilissant dins la deguda correcció, vocables lo més comprensius posible i ( y ) pròpiament valencians, asequibles al poble.

Esperem que este llibre servixca per a ( pera) una major difusió de la llengua valenciana mitjançant ( mijant , o, per mig ) posar-lo ( posarlo) a l’abast (disposicio ) del major número dels que pretenguen aprendre (adependre) la gramática.”

¿Qué vos ha paregut lo que digueren en la dena del 70 els desconeguts o amagats “tecnocrates” que formaren prt de dita Comissió de Cursos de Llengua Valenciana de Lo Rat Penat, que redactaren dita Gramatica de conformitat en la Declaracio y Normes ortografiques unificaores aprovaes en Castello?

Aspirant a Centenar
    ¿“Pel fil traurem lo cap d’ell, o el cap d’ell ” , o “ Pel fil traurem lo capdell"?

Post nº 71

En el post nº 46 vos recordava:

Ahí teniu la prova de que en el mateix Rat Penat, entitat, senyera del valencianisme llingüistic, tant pel seu creaor Constanti Llombart, com pels actuals tecnocrates que han fet el llibre no han sabut descifrarmos el contingut del lema de tan egregia entitat.

No significa lo mateix:

a) “Pel fil traurem el cap d’ell, o lo cap d’ell ”

que

b) “ Pel fil traurem lo capdell"

Lo que està clar que’ls tecnocrates que han fet el diccionari de la R.A.C.V. han demostrat no estar a l’altura del gran Ricardo Garcia Moya, ni a la del poble valencià que ha empinat el cacherulo, perque sinos sabrien perfectament lo que’s el capdell y capdellar que significa enrollar el fil o simuladament a una persona (capgirar).

Es mes si busque en el diccionari de la R.A.C.V en valencià, no apareixen els vocable capdell ni capdellar .

En son lloc apareixen “cabdell” y “cabdellar”.

Me pregunte si es que se dira aixina en cagalà.

Analisant el significat de la frase a), significa que per el fil, o siga, seguint y buscant el fil , traurem, o siga, encontrarem, el principi del fil.

Analisant el significat de la frase b), significa que pel fil, o siga, seguint el fil, traurem , o encontrarem el capdell, o siga el fil enrollat que be pot estar:

a) ben enrollat y capdellat, o

b) mal enrollat, o siga enredrat o fet un lio.
    Si analisem el preambul de la gramatica valenciana que’m compri en 1977 pera escriure correctament en valencià, creguentme la mentira que venen repetinmos als valencians des de fa mes de cent cincuenta anys , podem traure la conclusio que’ls que han estat equivocats respecte a la llengua valenciana , han segut els que volent ser considerats com a “cults”.

Resulta que estos acomplejats, duen enganyats, engannyantse y enganyantmos des de que crearen ixa entitat. La prova la tenim al analisar el lema de Lo Rat, “Per lo fil anem traguent el o lo “capdell”, o siga el lio que s’han creat y mos han montat als valencians, ixos que per fer cas als acomplejats catalans que may han tingut escritors que enaltiren sa llengua a la categoria de lliteraria, han vollgut retornar a l’utilisacio de les glories mal dites llemosines, en conter de valencianes, que es com batejaren a sa llengua nostres classics valencians, gastant expresions totalment arcaisaes que han evolucionat seguint lo que s’enten per diacronía llingüistica.

Cuanta rao tenia l’academic Pare Costa al dir en el “Llenguage Robotic”:

En el llenguage passa lo mateix. Es un organisme viu, no una suma de paraules ajuntades en un diccionari o clasificades i combinades en una gramatica. Ni el diccionari ni la gramatica podem mai recollir ni representar lo que es una llengua viva, molt menys sustituirla. Aixi com la biología pot analisar part per part i en conjunt un cos, ses funcions, el seu codic genetic i tantes coses mes, aixi tambe heu pot fer la filología en una llengua. Lo que la biología no pot fer es crear un organisme viu, com tampoc la filología una llengua viva. A lo més que aplega i pot aplegar es a un llenguage robotic, a l’imitacio mecánica d’un llenguage sense conexio vital ab els sustrats més fondos de l’anima d’un poble. …”

“A la llengua valenciana estan des de fa temps, volent fabricar-la de nou, tractant-la com si fora un mecanisme de peces intercambiables. Peça a peça, conexio a conexio, volen acabar fent-la bessona monovitelina d’una atra llengua per a aixi un dia consumar la sustitucio. El resultat, apart del rebuig natural que tot organisme viu experimenta contra cossos extranys, es un fenomen de robotisacio del llenguage. Pocs s’enganyen respecte a un braç o una cama ortopedics. Ningun valenciaparlantes troba a gust en l’artificialitat del nou llenguage. Es un llenguage robotic, fet a banda del poble, parlat a contracor, orfe de vida. Es un llenguage que s’apren exclusivament en els llibres, que tart i mal s’arriba a fer propi. D’ell dificilment podrán eixir autentiques obres lliteraries.

Inclus en els mateixos valenciaparlants de tota la vida, reconvertits ideologicament a la doctrina d’una llengua unica, es nota massa quan parlen el llenguage robotic. Van pensant en lo que diuen, corregint-se mentalment, traduïnt a les noves formes. Mai diuen de paraula expressions que, en canvi, repetixen constantment en l’escritura. No s’hi troben. I, quan tenen que lliurar-se a l’espontaneitat i a l’improvisacio es quan els ix l’autentic valencià que el poble reconeix com a la seua llengua. En els documents han de recorrer ordinariament als escrivans, als tecnics del mecanisme llingüistic robotisat.

Aspirant a Centenar
    ¿ “ Pel fil traurem lo capdell"?

Post nº 72

Com els valencià parlants de naiximent que participaven en el foro han desaparegut la majoria d’ells, que son els unics que podrien haver donat una resposta complementaria a la pregunta del post anterior, y els jovens supostament valencianistes estan enlluernats per lo que diuen els “cultistes –tecnocrates llingüistics” del Rat y la R.A.C.V. a pesar de que no faig mes que aportar proves de lo enganyats que estan o aparentment volen mostrar que estan, respecte a quina es la llengua valenciana que n’hi ha que defendre, he vollgut complementar la primera part del post anterior en arguments que venen al cas que’s poden traure y aplicar a la llabor que venen fent tant els “cultistes – tecnocrates llingüistics” a través del “valencià de llibre” com les extractaes del articul del Pare Costa.

Obviament l’ academic Pare Costa en el seu articul aplicava el “Llenguage Robotic” a la sustitucio del valencià per el català.

Yo faig meus els seus arguments pera aplicarlos al “llenguage robotic de llibre” que volen impondremos els “cultistes - tecnocrates llingüistics” de Lo Rat y la R.A.C.V., respecte al idioma valencià conservat, creat , transmitit y ensenyat per nostres pares valencians y poble valencià a lo llarc dels temps .

Vist lo vist podem concretar que’l lema de Lo Rat Penat deu ser :

“Per lo fil anem traguent el o lo “capdell”,

Aspirant a Centenar
    EL CAPDELL O LIO LLINGÜISTIC SOBRE LA LLENGUA VALENCIANA DE LO RAT PENAT

Post nº 73

Si analisem el contingut de lo manifestat pels desconeguts “cultistes” que actuaren com a “tecnocrtes llingüistics” que crearen ixa Gramatica de la llengua valenciana del any 1977 trovem:

a) Que en l’any 1951 y a proposta de Carles Salvador, mestre del sector catalaniste , s’inicià l’activitat de crear cursos pera l’ensenyança de la difusio idiomática autóctona que segons els estatuts de l’entitat son : estudiar, conservar y donar a coneixer la llengua valenciana , al que s’apuntaren 93 alumnes

b) Que en l’any 1952 els alumnes foren el doble y que durant el curs 1975-76 els alumnes foren 1.114 y que durant ixos 25 anys consecutius els alumnes colmaren la cifra de 13.561 valencians, adoctrinats baix el concepte de la difusio idiomática autóctona. Observant de qui venia la proposta, o siga del catalaniste Carles Salvador que fon u dels principals promotors de la creacio d’unes noves normes ortografiques unificaores entre les distintes tendencies existents des de mitat del sigle XIX, deduim qué es lo que pretenia unificar.

c) La sembra feta pel catalanisme des de l’aparicio del romanticisme y la suposta renaixença catalana havia dividit als valencians lligats als moviments lliteraris y politics, uns volent unificar el valencià en el català y atres volent mantindre la diferenciabilitat del valencià respecte del català.

d) L’unic filolec reconegut en aquell entonces, el Pare Lluis Fullana Mira que al principi caigue com casi tots els valencians en l’enfilat catalaner , ya s’havia desmarcat del catalanisme ocupant el sillo de la llengua valencia en la R.A.E y la catedra de llengua valenciana en l’Universitat de Valencia, el cual, seguint l’encarrec del Director del Centre de Cultura Valenciana , Teodor Llorente Falcó, en 1915 publicà sa “Gramática Elemental de la Llengua Valenciana”.

e) Lo que no se compren , perque no s’explica, es el perquéLo Rat Penat, después d’haverli encarregat al Pare Fullana :

que preparara un estudi per a ( pera ) la unificacio ( l’unificacio ) de l’ortografia valenciana, cosa que el P. Fullana va realisar, aprovant-se ( aprovantse ) el seu treball, que es va publicar amb ( en ) el titol ( titul ) de “Normes Ortogràfiques”, que segons el propi autor estaven basades ( basaes ) en nostra veritable ( verdadera ) fonética valenciana i ( y ) en les etimologies que mai ( may ) deuen excloure’s.
    y de que el Pare Fullana segons diu Lo Rat en el Preambul de sa gramatica de l’ any 1977,

era Soci de Mèrit de Lo Rat Penat, i (y) en 1926, quan (cuan - cuant ) es va ampliar la Real Acadèmia de la Llengua, donant entrada (entrà ) als idiomes no castellans, fón nomenat Acadèmic com a representant de la llengua valenciana, prenent ( prenint ) posessió en ( el ) 11 de noviembre de 1928.

Per circumstancies que no són del cas, les Normes del P.Fullana no tingueren una acceptació ( aceptacio ) unánime, i ( y ) alguns escriptors (escritors) continuaren amb ( en ) la seua anarquía ortográfica, emprant (amprant) teories pròpies, fins ( hasta ) que sortosament ( per sort ) l’any 1932 totes les entitats valencianistes, editorials i ( y ) un bon numero d’escriptors ( d’escritors ), signaren unes bases d’unificació ortográfica que foren publicades ( publicaes ).
    No aclarix les “circumstancies” per les que les Normes del Pare Fullana no tingueren una aceptacio unánime, aixina, com quins foren els escritors y per qué, continuaren en sa anarquía ortográfica amprant segons Lo Rat ,teories propies ( suponc que se referiría a Josep Maria Bayarri), pero no critica als que ampraven les teories unificaores catalaneres, que es lo que va pasar en l’unificacio ortográfica que baix lo nom de valencià feren en l’any 1932.

¿Vos doneu conter del “capdell” , o siga “lio llingüistic” que amaga el Preambul de la “Gramatica de la Llengua Valenciana” de Lo Rat Penat de l’any 1977?.

Aspirant a Centenar
    EL CAPDELL O LIO LLINGÜISTIC SOBRE LA LLENGUA VALENCIANA DE LO RAT PENAT II part

Post nº 74

Una vegà mes se va impondr el tiunfo de la mentira catalanera , perque els cagalaners valencians de Lo Rat Penat, no tingueren lo que tenen que tindre els valencians valents, pera impondre la diferenciabilitat de la llengua valenciana que havien depres de sons pares en contra d’ixa uniformitat llingüistica que’ls catalans venen proposant des del I Congres de Llengua Catalana.

Veig, que de res ha valgut, que vos haja posat en els morros, el Preambul de la Gramatica del any 1977 de Lo Rat, sustituint les cagalanaes dels “cultistes – desconeguts” que no figuren com membres responsables de la:

“ Comissió de Cursos de Llengua Valenciana de Lo Rat Penat ha redactat per tant esta Gramàtica de conformitat amb ( en ) la “Declaracio i (y ) Normes ortogràfiques” unificadores (unificaores) aprovades ( aprovaes) en Castelló el 21 de desembre ( decembre ) de 1932, i ( y ) tenint present el contingut del Vocabulari Ortogràfic Valencià” fet amb ( en ) tal motiu pel competent gramàtic Carles Salvador ( catalaneret ell), soci de Lo Rat Penat, i ( y ) publicat per “L ‘Estel”.
    Com vos recordava en el post nº 33 del fil “Lo G.A.V.esta morint":

El foriste mosatros en el penultim post del fil ¿“algu sap lo que es el margall y pera qué aprofita?” , mos dia:

Acabe manifestant que crec que ya se qué es el margall y pa qué aprofita.

El margall son tots eixos que volen viure al marge de la realitat (llingüistica), que volen que els donen un puré de pot mastegat (normativa artificial) pa no tindre ells ni que pensar, ni mastegar y que per sistema rebugen una actualisacio/millora normativa (viuen del dogma "elPuchiano" y els dogmes son perfectes, inmutables y es un sacrilegi tocarlos).

Embolicats en la etiqueta de "valencianistes" li semblen al forment, pero no hu son
    .
    No se pot ni es deu consentir, que en el valencianisme continue sembrantse el margall contaminaor, en contra de la llengua valenciana popular que mos han ensenyat nostres pares .

Aceptar lo que’s diu y s’ha ensenyat seguint ixa gramatica y totes les anteriors de Lo Rat en els seus consells unificaors del valencià en el català, es un acte de corrupcio y prostritucio llingüistica que deu denunciarse.

Els dos ultims párrafos del Preambul de la gramática que diuen:

Esta “Gramàtica de la Llengua Valenciana” està destinada (destinà ) principalment per a ( pera) l’ús dels alumnes dels Cursos de Lo Rat Penat; no obstant és apta i ( y) profitosa per a (pera) tots aquells que tinguen desijos de conéixer la nostra llengua, circumstància que s’ha tingut en compte ( conter o conte), utilissant dins la deguda correcció, vocables lo més comprensius posible i ( y ) pròpiament valencians, asequibles al poble.

Esperem que este llibre servixca per a ( pera) una major difusió de la llengua valenciana mitjançant ( mijant , o, per mig ) posar-lo ( posarlo) a l’abast (disposicio ) del major número dels que pretenguen aprendre (adependre) la gramática.”
    aixina com lo que se diu en el Preambul sancer demostren :

a) Que en Lo Rat Penat acabaren imposantse les mentires catalaneres en conter de les noves tesis recuperaores del valencià propostes per El Pare Fullana y la majoria del poble plà valencià parlant, pero minoritariament escritor en llengua valenciana.

b) Que tots els participants dels concursos lliteraris dels jocs florals , be pels premits economics, com per els reconeiximents llingüistics, seguiren les normes unificaores del valencià en el català del 32, baix els subterfugis calificatius llingüistics pertinents pera que no sel se poguera calificar com a catalanistes, traidors o renegats, que es lo que majoritariament feren tots els que promogueren tant les modificacions tant ortografiques, com gramaticals y lexicografiques que han vingut realisant els Ratpenatistes, a lo llarc de sa historia.

c) Pera simplificar, vos dire que’l pronom “nosatres” en conter del de “nosatros” arreplegat per Fullana, o “mosatros” transmitit per el poble valencià, apareix en la gramatica del 1977 de Lo Rat, a pesar de lo remarcat en dit Preambul:

Cal remarcar que les “Normes de Castelló” són simplement “ortogràfiques”, és a dir ( es dir ), no es referixen al lèxic ni a les flexions verbals, i (y ) que en la “Declaració” que les precedix es diu: “que per a ( pera ) que siga útil un sistema ortogràfic cal fer-lo ( ferlo ) poc complicat, lògic ( llogic)
    Conve repasar este Preambul pera vorer si en lo que diu LoRat Penat, n’hi ha alguna veritat, o els seus mensages y testimonits estan unicament montats en l’engany , l’ignorancia o un interes sense llogica alguna.

Aspirant a Centenar
    ¿L’impostura dels suposts “cultistes” valencianistes creaors de les bases d’ortografia valenciana?

Post nº 75

¿Les Normes del 32 o mal dites “Normes de Castello”, se poden considerar com un acte d’impostura per part d’aquells que les firmaren y les seguiren durant anys, baix lo nom y en l’anim de que realment foren les bases o normes ortografiques valencianes?

Página 5 de 6 PrimerPrimer ... 3456 ÚltimoÚltimo