Esta web utiliza cookies propias y de terceros para mejorar la navegación y poder obtener estadísticas de uso. Al continuar con tu navegación significa que das tu consentimiento a nuestra política de cookies.

Continuar
Página 1 de 5 123 ... ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 15 de 61
Like Tree43Me gusta.

Tema: Estándar…, estàndart…,estandart… estándar…,estándar…

Aspirant a Centenar

Estándar…, estàndart…,estandart… estandar…,estándar…

¿ QUÉ SIGNIFICA TOT AÇO EN LLENGUA VALENCIANA?

Si preguntem als valencia parlants que no han patit ni l’inmersio llingüistica, ni l’adoctrinament educatiu, quin significat te per ad ells les distintes acepcions registraes en el titul del fil, segur que la majoria d’ells diran que de les cinc acepcions del titul coneixen la tercera, o siga la del “estandart”, paraula conservà y arreplegà per lo poble valencià a lo llarc dels sigles y que fa referencia a les insignies, penons o banderes.

M’agradaria saber si este nou foriste al que el desaparegut MOSATROS, el calificava com el “nuevo llegado”, ixe que diu ser “no tecnocrata disfrassat" sino valencià anonim ”aficionat als temes filologics” , li ha fet a sons pares, o a la gent major valenciana parlant del seu rogle, la pregunta que m’ha motivat a aurir este fil, avans de posarse a pontificar sobre la llengua valenciana que li ensenyaren sons pares y "l’estàndart" que ell preten descubrir y no se si implantar.

¿Acas la seua funcio sera la de cambiarmos la forma de parlar als valencians?.
    Murta y a El Ric Les gusta esto

Aspirant a Centenar
    AL VETERÀ QUE FA COM QUE NO ÉS LA MATEIXA PERSONA QUE ULLS BLAUS, Y QUE PER NO SABER ARGUMENTAR SE DEDICA A PARLAR CRÍPTIC Y A LLANÇAR ACUSACIONS ALS DEMÉS DE SER "NO SÉ QUI EN NO SÉ QUINES FOSQUES INTENCIONS"...

Li responc que si no coneix la definició d'estàndart, terme este que també s'utilisa en molts àmbits de l'organisació y la cooperació humana, que s'informe y no marege.

estándar
    Del ingl. standard.
    1. adj. Que sirve como tipo, modelo, norma, patrón o referencia.
    2. m. Tipo, modelo, patrón, nivel.

Si se troba alguna persona major que no sap el significat d'estàndart, ahí té una bona retafila de sinònims: tipo, modelo, norma, patró, referència...
    Última edición por Aplegat; 28/04/2017 a las 18:57
    JOSE2 y a Xavier Les gusta esto

Aspirant a Centenar
    AL MENTIROSET AL QUE’L DESAPAREGUT MOSATROS EL CALIFICAVA COM EL “NUEVO LLEGADO”, QUE PAREIX QUE VOL EREGIRSE COM EL NOU POLLASTRET DELS NI…NI… D’ESTE FORO,QUE PRETEN QUE JUEN TOTS AL SEU JOC, NO DE “TECNOCRATA DISFRASSAT” SINO DE VALENCIÀ ANONIM AFICIONAT ALS TEMES FILOLOGICS, QUE ACOSTUMA COM ELS NEOESQUERRERS ADOTRINATS EN TIRAR LA CULPA DELS SEUS DERFECTES AD AQUELLS DELS QUE DISCREPEN DE SA IDEOLOGIA

LI DIC:

Post nº 3

Que si NI sap entendre o NI vol compendre lo que he dit en el meu primer post del fil agüert titulat “ Estándar…, estàndart…,estandart… estandar…,estándar… “, te varies opcions:

a) Anar a l’escola a que li hu expliquen, si no els mestres de primaria, be els profesors d’inmersio llingüistica o el d’adoctrinament politic, que segur que n’haura tingut algu, perque els coneiximents que destila no apareixen per generacio espontanea.

b) Si en ixos no trova la solucio, demane ajuda als de la seua colla dels NI…NI…, pera que li hu expliquen.

c) Si en tota ixa gent que s’ha desarrollat en ixe mateix mig durant tants anys , no ha conseguit entendre lo que he dit en el meu primer post del fil , no’s pense que vaig a ser tant masoquiste d’ensenyar als que NI saben entendre o NI volen compendre, lo que cualsevol valencià parlant de naiximent, que desconega lo que Orwell denominà “neollengua” (newspeak) en el fi de corrompre el pensament y fer aceptable el seu proyecte de control total del poder, entendria a la perfeccio.
    Murta Le gusta esto.

Aspirant a Centenar
    AL VETERÀ QUE FA COM QUE NO ÉS LA MATEIXA PERSONA QUE ULLS BLAUS, QUE EN CONTE D’ARGUMENTAR SE DEDICA A PARLAR CRÍPTIC Y A LLANÇAR ACUSACIONS ALS DEMÉS DE SER "NO SÉ QUI EN NO SÉ QUINES FOSQUES INTENCIONS", PER AL CUAL TOTS AQUELLS QUE NO COMBREGUEM EN EL SEU PENSAMENT TOTALMENT CONTRARI A L’ESTANDARISACIÓ VALENCIANISTA DEL VALENCIÀ Y A LA RACV, SOM NI… NI…, COLABORACIONISTES, AMICS DE TECNÒCRATES, O COSA PAREGUDA, LI CONTESTE…

Ok
    Xavier Le gusta esto.

Aspirant a Centenar
    Y per cert que si NI entén NI vol compendre perque li he contestat "Ok", li recomane:

a) Que siga més educat y simpàtic

b) Que prenga cursos sobre empatia

c) Que deprenga a no acusar en fals

d) Que deixe de parlar críptic
    JOSE2, Rudyweiss y a Xavier Les gusta esto.

Aspirant a Centenar
    AL MENTIROSETal que el desaparegut MOSATROS el calificava com el “NUEVO LLEGADO”, que pareix que vol eregirse com el NOU POLLASTRET dels NI…NI… d’este foro, que preten que juem tots AL SEU JOC, NO de “TECNOCRATA DISFRASSAT” sino de valencià anonim AFICIONAT ALS TEMES FILOLOGICS, que acostuma com els NEOESQUERRERS ADOCTRINATS, en tirar la culpa dels seus defectes ad aquells dels que discrepen de sa ideologia, política cultural o llingüistica , y que no fa mes que molestar tractant de ridiculisar, minusvalolar o desprestigiar ad aquells que diuen o pensen de forma distinta a la d’ell li dic:

Post nº 6

a)-.- Que si voste vol fer o actuar com els copiamones pot fero.

b).- Que ni li he demanat recomancions a voste ni li les acepte , perque ni el conec ni tinc ganes de coneixerlo , y a la vista de lo que ha dit, o com heu ha dit, des de que entrà en este foro, dona a entendre que no es persona quie siga de fiar.

c).-Que yo no acuse en fals, simplement m’he llimitat a expondre o demostrali aon va mentir. (¿vol que l’hi heu recorde de nou?)

d.) . Comprenc que com a populiste que es o aparenta ser , tinga la ¿“virtut”?, o ¿sera?, el “defecte” de creures que te el dret d’impondremos als demes, com tenim que parlar o deixar de fero.

Respecte a que “deixe de parlar criptic”, tinc que dirli, que les seues apreciacions sobre la meua forma de parlar , m’importen un blet.

Venint de qui ve ixa expressio y donaes les multiples interpretacions que se poden donar a la mateixa; per lo dit anteriorment , si no li agrà lo que dic o com heu dic , no te perque contestar. A la fi y a la postre voste no s’ajusta al contingut del fil, sino que tracta de distorsionarlo y manipularlo.

¿Acas e intervengut yo en els seus dos fils que tracten sobre :La llengua que mos ensenyaren nostres pares y l’estandar, o l’atre que diu que l’estandar s’ha de fer a partir de la llengua parlà y escrita?

Vaig a intentar demostrar que NO tots tenim la mateixa forma de vorer y entendre les coses y que yo continuare defenent la llengua valenciana que m’ensenyaren mons pares, a pesar de que n’hi hagen persones com voste, que NI vullguen y entendre NI vullguen compendre, que ixes persones tenim el dret de defendre nostra forma de vorer les coses.
    Murta Le gusta esto.

Aspirant a Centenar
    en valencia y entre bergen y estocolmo, epende del mes
    Pues si sus padres le enseñaron a decir "blet" en vez de "bleda" mas le valiera quedarse callaico y no ponerlos a ellos como ejemplos de enseñantes de buen valenciano.

Aspirant a Centenar
    Cita Iniciado por Alazrach Ver mensaje
    b).- Que ni li he demanat recomancions a voste ni* li les acepte , perque ni* el conec ni* tinc ganes de coneixerlo , y a la vista de lo que ha dit, o com heu ha dit, des de que entrà en este foro, dona a entendre que no es persona quie siga de fiar.
    Pues pera no conéixerme ni tindre ganes, be que m'acusa vosté desde fa molt de temps de ser tal o qual fulano en fosques intencions en este foro. ¿Que me coneix? ¿Vitat que no? ¿Y qué fa acusantme en fals?

c).-Que yo no acuse en fals, simplement m’he llimitat a expondre o demostrali aon va mentir. (¿vol que l’hi heu recorde de nou?)
    Les acusacions en fals són lo que acabe de dirli. No es faça el loco.

Lo de que vaig mentir o no sé qué, són més bobaes seues, pero estaré encantat de que me detalle eixes mentires que diu, pera poder defendrem de totes les seues acusacions críptiques.

d.) . Comprenc que com a populiste que es o aparenta ser , tinga la ¿“virtut”?, o ¿sera?, el “defecte” de creures que te el dret d’impondremos als demes, com tenim que parlar o deixar de fero.
    Mai he dit yo a ningú cóm té que parlar. Vinga, més animalaes.

si no li agrà lo que dic o com heu dic , no te perque contestar.
    Normalment a la gent que m'ataca personalment, escrivint el meu nom (o seudònim) y darerre una retafila d'acusacions en fals, tinc per contum contestarlos de manera inevitable. Será una virtut o defecte populista que tinc. Yo li recomane lo que li he dit en el post 5, si no vol que li conteste.

Vaig a intentar demostrar que NO tots tenim la mateixa forma de vorer y entendre les coses y que yo continuare defenent la llengua valenciana que m’ensenyaren mons pares, a pesar de que n’hi hagen persones com voste, que NI vullguen y entendre NI vullguen compendre, que ixes persones tenim el dret* de defendre nostra forma de vorer les coses.
    Mire, hecrumu pensa de manera pareguda a vosté, y ell y yo hem mantingut un debat sà, argumentant sobre lo que cada u ha dit, y sense entrar en lo personal com fa vosté. Yo he respetat a hecrumu y ell m'ha respetat a mi. Aixina que no es trata de que la meua opinió no s'ajuste a la de vosté y viceversa, se trata de que vosté és un internauta maleducat que no respeta la netiqueta.
    JOSE2 y a Sweden Carpenter Les gusta esto

Aspirant a Centenar
    Cita Iniciado por Sweden Carpenter Ver mensaje
    Pues si sus padres le enseñaron a decir "blet" en vez de "bleda" mas le valiera quedarse callaico y no ponerlos a ellos como ejemplos de enseñantes de buen valenciano.
    AL BUSCARROIDOS, ,PROVOCAOR, MARGALLAOR E IGNORANT SWEDEN CARPENTER ANTIC PERSEGUIDOR, MENTIROS E INSULTAOR D’ULLS BLAUS.

Post nº 9

Li dic:
    Que el seu mensaje es provocaor e insultant, volent donar a entendre que mons pares m’havien ensenyat un mal valencià, perque segons este foriste que s’amaga baix lo nom d’ Sweden Carpenter, que parla castellà no se si es perque es churret, o perque es foraster, o siga que no es valencià.

Si este faltó , provocaor e ignorant , no fora: Ni perseguidor, NI mentiros, NI insultaor com el calificà en son dia ulls blaus en el fil titulat “El gran poder de la propaganda”, que donà peu a que ulls blaus el clasificara dins del ramat dels NI…NI…, o siga dels que NI entenen NI comprenen , NI saben distinguir el valencià, no m’obligaria a aclarirli que la bleda y el blet son dos plantes molt distintes. La primera es una planta d’horta cultivable y l’atra es una mala brosa no menjivola escepte per algun burro que atre.

Els valencians parlants de naiximent sabem distinguir tant la planta bona de la roin , com les expressions correctes de les incorrectes .

Els insultaors, provocaors e ignorants com Sweden Carpenter, son ademes de NI…NI…, atra cosa
    Murta Le gusta esto.

Aspirant a Centenar
    PREGUNTA UNICA Y EXCLUSIVAMENT PERA VALENCIA PARLANTS DE NAIXIMENT QUE TINGUEN INTERES EN ANALISAR QUINA DEU SER LA TRADUCCIO VERDADERA DEL ANGLICISME STANDARD A LA CORRECTA TRADUCCIO EN LLENGUA VALENCIANA ESCRITA DE DITA ACEPCIO.

Post nº 10

Torne a preguntar lo que vaig fer en el primer post del fil titulat “Estándar…, estàndart…,estandart… estandar…,estándar… “.

Si preguntem als valencia parlants que no han patit ni l’inmersio llingüistica, ni l’adoctrinament educatiu, quin significat te per ad ells les distintes acepcions registraes en el titul del fil, segur que la majoria d’ells diran que de les cinc acepcions del titul coneixen la tercera, o siga la del “estandart”, paraula conservà y arreplegà per lo poble valencià a lo llarc dels sigles y que fa referencia a les insignies, penons o banderes.

Yo crec que si la pregunta la feu a persones de mes de cincuenta anys que no estiguen molt cultivaes o com dirien alguns antics llegides, ningu sabría dirvos el significat en valencià de dites acepcions en llengua valenciana excepte la tercera, que tot lo mon coincidiría en lo de insignies, penons o banderes.

La primera vegà que yo vaig sentir l’expressio “estandar” referit a la llengua valenciana, fon cuant vaig protestar als de Mercadona pels lletrers en català o cagalà que tenen en els seus establiments en nostre Reyne de Valencia.

Per ad ells el “valencià estandar” era lo que justificava que posaren per eixemple “pescateria” en conter de “peixcateria” , entre alguns dels eixemples de lletrers contaminats o cagalanisats en els seus supermercats.

La meua resposta fon: Digali a son jefe Juan Roig, si sa mare que es la que li ensenyaria la llengua valenciana sabria qué es aixo del “valencià estandar”, o si dia “pescateria” en conter de “peixcateria”.

Aspirant a Centenar
    Per lo vist, en anglés primer aparegué la paraula "standard" (que prové de "stand hard") referida als penons y banderes. Y axina el penó del rei era el "king's standard". Posteriorment, cuan el rei començà a fixar les normes de pesos y mides per ordenança real, a dites normes començà a nomenàrseles també "king's standard", possiblement de manera metafòrica. D'ahí prové la coincidència de paraules.

La gent major pot ser que no conega la paraula "estàndart", pero sí les seues sinònimes: tipo, modelo, norma, patró, referència...

Evidentment la gent major que mos ensenyà a parlar, no seguia cap "estàndart", perque no hi havia cap "estàndart" pal valencià en la seua época. De la mateixa manera que els pesos y mides no estaven tampoc fixats en época remota. Per contra eixa gent major sí que utilisava un "estàndart" pa escriure el castellà, que ya portava sigles fixat o fixantse (el que hui diguem de la RAE).

Vosté està en el seu dret d'opondres al "king's standard" del valencià, ya siga el de la AVL o el de la RACV. Pero li agrade o no, la majoria de la gent que ha d'escriure en valencià, vol tindre un "tipo, modelo, norma, patró, referència...", que, entre tanta diversitat llèxica y ortogràfica com existix, li ajude a triar les paraules y a escríureles. Y al mateix temps també els llectors, reclamen trobarse escrites les paraules seguint un "tipo, modelo, norma, patró, referència..." compartit per tots.

Desde'l moment en que s'ha fixat un estàndart pal valencià, que en conte de ser el "king's standard", ve a ser el "president of the Generalitat Valenciana's standard", que és el que hui en dia diguem de la AVL; eixe "tipo, modelo, norma, patró, referència...", creat pa ser compartit per tots, ha convençut a molta gent només pel fet de ser l'oficial y ser l'únic que coneixen, pues el de la RACV el coneguem cuatre gats.

La necessitat de tindre un estàndart pa la llengua, existix en la gent, y la prova és vore com la majoria és capaç d'escriure l'idoma AVL en els ulls tancats (y les orelles també) considerant que això és lo correcte y és el valencià, agrade o no. Potser serà una necessitat d'eixes que u no sap que la té hasta que algú li la crea, com ocorre també en els productes de consum, que moltes vegaes la gent no té necessitat d'ells hasta que ixen al mercat y els coneixen. Pero la necessitat d'un estàndart resulta evident en la gent.

Per això, contra el "king's standard" del valencià, que és el "Chimo's standard", que com tots sabem, és un estàndart de "convergència" en el "Puigdemont's standard", considere que lo únic que podem fer, és presentarlos als valencians un estàndart diferent (¿el de la RACV?... ¿un atre?, ¿hi ha un atre?) que puguen també necessitar a partir de conéixerlo, encara que no siga el "real". O un estàndart que algun futur president el convertixca en el seu. ¿"Jaume Hurtado's standard"?, ¿"Isabel Bonig's standard?"... qui siga...
    JOSE2 Le gusta esto.

Aspirant a Centenar
    ¿ ESTANDARISACIO ? ¡NO, GRACIES!

Post nº 12

Pareix ser que’l “nuevo llegado” segons MOSATROS, no te prou en els dos fils agüerts per ell pera tractar d’introduirmos ixe nou llenguage que solen utilisar els esquerrers com ell, pera impondremos poquet a poquet lo que’l interessa, ideologica, política, cultural, o llingüisticament.

La prova la tenen vostes en este fil que vaig aurir fa uns dies, en l’intencio de poder demostrar als valencianistes ( en particular a un amic meu) que lo de l’estandarisacio que pretenen alguns, no es ni mes ni manco que l’inoculacio d’un nou concepte o acepcio , tret d’una expressio inglesa pera tractar d’englobar en ixa nova terminología lo que mosatros nomenaven d’atra manera.

Ya no se de quina manera dirli a este foriste impertinent, que no m’interesa res la seua opinio, ni els seus arguments respecte a si els inglesos, o el tecnocrata disfrassat que diu ser valencià anonim aficionat a temes filologics, mos vol donar lliçons, ya no de valencià, que no li les he demanat , sino d' ingles.

En el meu post nº 10 he tractat d’excluir als foristes que NI entenen NI volen compendre lo que tracte d’explicar, pero este punyeter que no te prou en els dos fils d’ell, pera inocularlos la seua idea, no para d’importunarme y entenc per tant, que lo unic que preten este “nuevo llegado” es boicotejar el meu fil , que es lo que ve fent des de que’l vaig iniciar.

¿O tindria que dir trolejar que es lo que pretenen els estandarisaors esquerrers , que digam els demes?

Aspirant a Centenar
    La prova la tenen vostes en este fil que vaig aurir fa uns dies, en l’intencio de poder demostrar als valencianistes ( en particular a un amic meu) que lo de l’estandarisacio que pretenen alguns, no es ni mes ni manco que l’inoculacio d’un nou concepte o acepcio , tret d’una expressio inglesa pera tractar d’englobar en ixa nova terminología lo que mosatros nomenaven d’atra manera.

Ya no se de quina manera dirli a este foriste impertinent, que no m’interesa res la seua opinio, ni els seus arguments respecte a si els inglesos, o el tecnocrata disfrassat que diu ser valencià anonim aficionat a temes filologics, mos vol donar lliçons, ya no de valencià, que no li les he demanat , sino d' ingles.

En el meu post nº 10 he tractat d’excluir als foristes que NI entenen NI volen compendre lo que tracte d’explicar, pero este punyeter que no te prou en els dos fils d’ell, pera inocularlos la seua idea, no para d’importunarme y entenc per tant, que lo unic que preten este “nuevo llegado” es boicotejar el meu fil , que es lo que ve fent des de que’l vaig iniciar.
    M'agradaria recordarli al senyor Alazrach lo que va dir en el post nº 1, en el cual va encetar este fil:

M’agradaria saber si este nou foriste al que el desaparegut MOSATROS, el calificava com el “nuevo llegado”, ixe que diu ser “no tecnocrata disfrassat" sino valencià anonim ”aficionat als temes filologics, li ha fet a sons pares, o a la gent major valenciana parlant del seu rogle, la pregunta que m’ha motivat a aurir este fil, avans de posarse a pontificar sobre la llengua valenciana que li ensenyaren sons pares y "l’estàndart" que ell preten descubrir y no se si implantar.
    Com pot vore, vosté m'apelà a mi directament, pero lo tant yo responc ad eixes apelacions. Ademés, com a foro obert que és valenciafreedom, considere que tinc tot el dret a participar en els fils.

Y a banda d'aixó dirli també que:

- Ser participatiu en el foro (com yo en temes llingüístics).

- Argumentar les idees propies (com faig yo).

- Ser d'opinió contraria a la seua.

No és pretendre "inocular" una idea a ningú, ni boicotejar el fil.
    Última edición por Aplegat; 03/05/2017 a las 10:18
    JOSE2 Le gusta esto.

Aspirant a Centenar
    ¿ESTANDARISACIO LLINGÜISTICA? ¡NO, GRACIES?

Post nº 14

Com l’emprenayor y boicotejaor del fil no para d’importunar a qui com yo vullguera explicar als valencià parlants, qué es lo que s’amaga raere de la suposta estandarisacio llingüistica, que preten inocularmos ixa persona, a la que después d’analisar part de lo que ha dit des de que entrà en el foro, considere que no es de fiar , vaig a derivar algunes de les coses que diu este personage al fil en el que crec que deu estar .

Aspirant a Centenar
    yo vullguera explicar als valencià parlants, qué es lo que s’amaga raere de la suposta estandarisacio llingüistica
    Me pareix perfecte que vullga explicarmos aixo, pero és que ací estem esperant les explicacions, que de moment només ha manifestat intencions y ha llançat preguntes (a les cuals yo he intentat respondre):

Si preguntem als valencia parlants (...)
    M’agradaria saber si este nou foriste (...)
    Vaig a intentar demostrar que NO tots tenim la mateixa forma de vorer y entendre les coses (...)
    Torne a preguntar lo que vaig fer en el primer post (...)
    Si preguntem als valencia parlants (...)
    Yo crec que si la pregunta la feu a persones de mes de cincuenta anys (...)
    Lo únic que podem catalogar de certa explicació del seu punt de vista, y observant també lo que ha dit abans, és lo últim que ha dit, que no és massa:

Per ad ells el “valencià estandar” era lo que justificava que posaren per eixemple “pescateria” en conter de “peixcateria” , entre alguns dels eixemples de lletrers contaminats o cagalanisats en els seus supermercats.

La meua resposta fon: Digali a son jefe Juan Roig, si sa mare que es la que li ensenyaria la llengua valenciana sabria qué es aixo del “valencià estandar”, o si dia “pescateria” en conter de “peixcateria”.
    Hasta ara lo que sabem de la seua forma de pensar y de com l'argumenta, és que "la gent major que mos ensenyà valencià no sabia lo que és un estándart", pero res més. ¿A on pretén arribar en això?, ¿hem de deduiro?, ¿no pensa donarmos més detalls?
    JOSE2 Le gusta esto.

Página 1 de 5 123 ... ÚltimoÚltimo