Un saludo a todos en este mi primer post, en este fantastico foro.
Por lo tanto os digo
Defendamos la Libertad de expresión incluso para los pancas.
Si señores, es un error total banear a los pancas o simples catalanes que nos discutan y traten de rebatir nuestra razón, con su sin razón.
Nos hacemos un flaco favor si editamos o eliminamos sus post de manera arbitraria, y así lo que conseguimos es perder credibilidad, cosa que es lo que realmente mas necesitamos.
Deberíamos de recibir respetuosamente a todos los catalanes y pancas que respetuosamente aleguen con razonamientos no injuriosos, ni calumniosos, así como nosotros deberíamos actuar de la misma manera para con ellos.
Cuando mas apólogos tengamos mejor, incluso si son Catalanes, tanto mejor…, porque realmente es allí donde deberían de tener contestación y oposición los nacionalistas.
Señores moderadores: Les ruego que respeten el derecho constitucional de "libertad de expresión", o de lo contrario no seremos dignos de exigirla.
Un saludo a todos
En la meua opinió te part de raó, el fet de tindre que argumentar ajudaria als usuaris a saber mes de la seua historia i llengua , i a com argumentar be de forma que els catalanistes quedaren en ridicul.
Seria una manera d' utilisar-los per saber mes de los nostre.
Pero això si, no seré yo qui ho demane...
TRADUCTOR DE LLENGUA VALENCIANA
http://www.racv.es/diccionari/diccionario
Re: Defendamos la Libertad de expresión incluso para los pan
Un saludo a todos en este mi primer post, en este fantastico foro.
Por lo tanto os digo
Defendamos la Libertad de expresión incluso para los pancas.
Si señores, es un error total banear a los pancas o simples catalanes que nos discutan y traten de rebatir nuestra razón, con su sin razón ...
Me quiero parar en este punto para añadirte algo: 9 de cada 10 pancas que entran en esta Web, dejan EL INSULTO Y LA AMENAZA como seña de identidad, y por tanto, esta especie nos merece el mismo respeto que una caca de perro; en cuanto al uno de cada 10 restante, que entra con respeto y dejando argumentos (aunque sean falsos o erróneos), se le suele dar un poco de "vidilla", precisamente para conocerlos mejor ... No nos dices nada nuevo.
Y como alguien ya te ha dicho, hay una buena peña de catalanes en esta Web colaborando hombro con hombro (Follet Tortuga, que ya es una eminencia, Firebird, Hellas, Andytoros, Janario, ... incluso me consta que un Moderador es catalán de pura cepa): se banean a los pancas, no a los catalanes (en este caso, depende de sus actos, no de su lugar de origen y/o residencia).
¿O.K. Mackeyhan?
Un exemple:
En la tenda de chucheries,apleguem mosatros i jo vaig eixir=VALENCIANO
A la botiga de xuxeries,arribem nosaltres i jo vaig sortir=CATALAN
.....Y encara es creu la gent que son la mateixa llengua??
Algun ilustrat valencià i valencianiste, va dir una vegada unes paraules que haurien de dixar sentenciada la falsa catalanitat de la Llengua Valenciana:
"Cuando Tarradellas volvió a Cataluña del exilio, después de la dictadura, pronunció las siguientes palabras: Ja hi sóc aquí... Si Tarradellas hubiera sido valenciano, habría dicho: Ya estic aci".
En estes paraules, crec que queda manifestament aclarada la distancia idiomatica entre valencià i catala.
_________________ Porque aquellas lenguas que han tenido un siglo de oro ya se merecen ese reconocimiento internacional de lengua propia diferente y diferenciada.
_________________ Porque aquellas lenguas que han tenido un siglo de oro ya se merecen ese reconocimiento internacional de lengua propia diferente y diferenciada.
Hola, io ma registrat adrede només pa dirli a Lobivalentian que 'cargol' nos diu pero io si que he sentit 'caragol' en el meu poble per a dirli al tornillo. Açí també diguem lo de 'cap', no hau sentit mai lo de això no cap en cap de cap o lo de en cap de puesto? Pos açí es diu. I lo de vegada també, encà que açí diguem vegà, i volta també. I en conter de nuvolat diguem nuvol. I també es curiós perque no diguem ni pebre ni pebrot pero si diguem pebrera, pero manrecorde que ma uela diu bajoca!!! això si que es super raro.
A, soc d'Oliva i ma uela es de Biar.
Lo de roget heu dia una amigueta (q x cert estana bonissima, jejejeeeej) que vaig tindre que era d'Agost, pero no heu dia en chicotet, sino que dia roig. I direu com li dia al color roig? Pos li dia encarnat! tampoc liu he sentit dir a ningú mes. També rarísim, che.
I volia dir que acabe de buscar en el diccionari de catala quem van fer crompar en l'ascola pq em sonava que això de buho i de alpargata en catala no heu tenia io molt clar, i no ve en el diccionari de catala, que ho sapiau. Pero i si que ve misto!!
Lo de uelo i iaio io sempre hue dit aixina, pero una amiga que es de castelló si q diu lo de avi, ancà que diu moltes coses que pareixen catala pq es d'un poble que esta molt apegat i moltes vegaes pareix que parle catala, no se io si es q no serà panka o q
Bo, pos que esta molt be lo de la llista esta de paraules pero a vore si la corregiu que te molts fallos, che.
Be,vaig a rectificar algunes paraules.Gracies liuardo Dins del valenciá n'hian diverses tendencies dialectals,per lo tant es facil posar paraules que se usen tant en valenciá com catalá.
Salutacions y benvingut.
Ultima edición por Lobivalentian el Vie, 02 Jul 2010 4:44 pm, editado 1 vez
Hola, io ma registrat adrede només pa dirli a Lobivalentian que 'cargol' nos diu pero io si que he sentit 'caragol' en el meu poble per a dirli al tornillo. Açí també diguem lo de 'cap', no hau sentit mai lo de això no cap en cap de cap o lo de en cap de puesto? Pos açí es diu. I lo de vegada també, encà que açí diguem vegà, i volta també. I en conter de nuvolat diguem nuvol. I també es curiós perque no diguem ni pebre ni pebrot pero si diguem pebrera, pero manrecorde que ma uela diu bajoca!!! això si que es super raro.
A, soc d'Oliva i ma uela es de Biar.
Lo de roget heu dia una amigueta (q x cert estana bonissima, jejejeeeej) que vaig tindre que era d'Agost, pero no heu dia en chicotet, sino que dia roig. I direu com li dia al color roig? Pos li dia encarnat! tampoc liu he sentit dir a ningú mes. També rarísim, che.
I volia dir que acabe de buscar en el diccionari de catala quem van fer crompar en l'ascola pq em sonava que això de buho i de alpargata en catala no heu tenia io molt clar, i no ve en el diccionari de catala, que ho sapiau. Pero i si que ve misto!!
Lo de uelo i iaio io sempre hue dit aixina, pero una amiga que es de castelló si q diu lo de avi, ancà que diu moltes coses que pareixen catala pq es d'un poble que esta molt apegat i moltes vegaes pareix que parle catala, no se io si es q no serà panka o q
Bo, pos que esta molt be lo de la llista esta de paraules pero a vore si la corregiu que te molts fallos, che.
Au
Benvingut Liuardo
¿com has conegut la UEP?¿vius actualment en Oliva?
VAL- CAT- CAS
Tornell-Cargol-Tornillo
Triumfo-Triomf-Triunfo
Veixell-Atuell-Vasija
Muçol-Buho-Buho
Rabosa-Guineu-Zorro
Pardal-Ocell-Pájaro
Donyet-Follet-Duende
Espill-Mirall-Espejo
Llaurador-Camperol-Campesino
Misto-Llumí-Cerilla
Safanoria-Pastanaga-Zanahoria
yo sempre he sentit carlota, Safanoria s'utilizava per a un atre tubercul que es de color roig i que menjaven ans els caballs, no recorde el seu nom en castellà, pero ara se sol gastar rallat en ensalades.
Espardenya-Alpargata-Alpargata
Assent-Seient-Asiento
Rellonge-Rellotge-Reloj
Fumaguera-Fumareda-Humareda
Nuvolat-Nuvolós-Nublado
Frontera-Façana-Fachada
Alforrar-Estalviar-Ahorrar
Tamany-Grandaria-Tamaño
Síntoma-Simptoma-Síntoma
Bes-Petó-Beso
Fanc-Fang-Barro
Cuit-Bullit-Cocido
Terraç-Terratzo-Terrazo
Pebre-Pebrot-Pimiento
El pebre se sol ultilizar per a la pimienta, en este cas utilicem pimento, n'hi han molts pobles que utilicen la paraula bajoca pero acompanya de farcida, sobre tot en Alcoy, Ontenient, etc diuen bajoques farcides.la pebrera se sol utilizar mes per a dir la guindilla.
Chiulit-Xiulada-Silbido
Navaixa-Navalla-Navaja
Rajola-Maó-Ladrillo
Brutea-Brutícia-Suciedad
Son soles unes aclaració no vullc rectificar, liuardo, prova a escriure yo en conter de io i voràs com es mes valencià.
e estat pegant una miradeta pel fòrum...pero aquest es undels q mes magrada...com que la l·l no existeix al Valencià?????
I les paraules q apareixen a la columna del valencià...vos jure que no me pogut riure mes a la meva vida, tu!
Un poc de cultura no vos vindria gens mal per a que sabereu que el català ets el mateix que el valencià.Es normal que es diferencien algunes paraules, pero tu sents a un català parlar i l'entens...atra cosa es q vuigueu aceptaro...
Abans de parlar de cultura deuries fer-te mirar la teua. Que entengues una llengua no vol dir que siga lo mateix que atra. Yo entenc anglés i entenc italià (per eixemple) i no per això son la mateixa llengua. Lo que ya no sé és fins a on he fet be en contestar-te, perque segurament no vas a entendre'm. Dient lo que dius de que el valencià i el català son lo mateix dona a entendre que el teu coeficient intelectual no és massa elevat. Si mosatros no hem anat a ta casa a donar-te per cul no sé qué collons fas tu ací. Fins mai.
_________________ VALENCIANS, TOTS A UNA VEU: ¡VIXCA LA MARE DE DEU!
e estat pegant una miradeta pel fòrum...pero aquest es undels q mes magrada...com que la l·l no existeix al Valencià?????
I les paraules q apareixen a la columna del valencià...vos jure que no me pogut riure mes a la meva vida, tu!
Un poc de cultura no vos vindria gens mal per a que sabereu que el català ets el mateix que el valencià.Es normal que es diferencien algunes paraules, pero tu sents a un català parlar i l'entens...atra cosa es q vuigueu aceptaro...
t'equivoques,yo senc parlar a un catala i no entenc una puta merda de lo que parleu.i si ad algu li fa falta cultura,ixe eres tu, estudia un poquet d'historia valenciana,que es lo que mes falta te fa,te veig un poc "subnormalitzat".dir que el valencia i el catala son lo mateix,es com dir que tu i yo som la mateixa persona.o siga,UNA PARIDA DESCOMUNAL.no unfles mes els nassos i veste'n d'açi a cascartela(si saps)PANCA
_________________ VIXCA LA REAL SENYERA CORONÀ
VIXCA LA MARE DE DEU DELS DESAMPARATS
VIXCA LA LLENGUA VALENCIANA
VIXCA LO REGNE DE VALÉNCIA
FORA TRAÏDORS DE LA NOSTRA TERRA ¡¡¡YA!!!
El gallec i portugues també es pareixen i son llengues distintes...igual que ab el croata-macedoni....danes i sueco....i aixina per tot el mon.Atra cosa,es que les paraules i formes catalanes "infesten" el valenciá..SR."CULT"..
jajaja
Ultima edición por Lobivalentian el Lun, 23 Jun 2008 1:09 pm, editado 1 vez
.meparto no teniu cultura
Escolta tu espavilat, si tingueres la cultura que presumixes sabries que el dialecte ixe que tant presumixes de tindre te la fredolina de ... 100 anys puix resulta que fins que el IEC va crear el catala per mans de Prat de la Riba i Pompeye Fabra l'idioma que se parlava era el ... Occità o llemosi com mes t'agrade.
Mentres el valencià ya en eixa epoca tenia 700 anys de vida, un sigle d'Or i un gran numero de diccionaris i gramatiques, aixina com el primer llibre imprimit en Espanya.
¿T'has parat a pensar alguna volta que collons parleu en els condats? Puix simplement algo que va inventar un fisic aficionat a la filologia i el pare del fascisme en la teua terra. Llavors si vols pegat una volteta per documentacio i enterat de que es realment el valencià home cult : meparto
Un saludet unomes ¿has vist alguna volta el Toblerone? puix mirau per gust i voras les diferencies que apareixen entre dos idiomes que com soc algo incult ara no recorde. pero les diferencies son soles les lletres dels idiomes
M'agradaria saber que opinen els pankes sobre açó: Li vaig ensenyar un exemple llinguistic a un profesor mexicá de lliteratura i historia (que apenes sap de l'existencia de valenciá i catalá) i le vaig posar estos exemples de frase:
CASTELLANO:
-Esta tarde salgo con mi abuela.
-Mi hija tiene una chaqueta roja.
CATALAN:
-Aquesta tarda sortire amb la meva avia.
-La meva filla té una samarreta vermella.
VALENCIANO:
-Esta vesprada eixiré en la meua yaya.
-La meua filla té una jaqueta roja.
...Y em va dir que eren 3 llengues diferenciades romaniques,no 2.
Ahi queda aixó
Ultima edición por Lobivalentian el Jue, 12 Jun 2008 1:40 pm, editado 1 vez
M'agradaria saber que opinen els pankes sobre açó: Li vaig ensenyar un exemple llinguistic a un profesor mexicá de lliteratura i historia (que apenes sap de l'existencia de valenciá i catalá) i le vaig posar estos exemples de frase:
CASTELLANO:
-Esta tarde salgo con mi abuela.
-Mi hija tiene una chaqueta roja.
CATALAN:
-Aquesta tarda sortire amb la meva avia.
-La meva filla té una samarreta vermella.
VALENCIANO:
-Esta vesprada eixiré ad la meua yaya.
-La meua filla té una jaqueta roga.
...Y em va dir que eren 3 llengues diferenciades romaniques,no 2.
Ahi queda aixó
Está muy bien pero he detectado dos fallos, aunque veo que acabas de rectificar uno de ellos; la "samarreta" catalana es la "camiseta" del castellano y valenciano, no "chaqueta".
Por cierto: acabo de detectar que es "roja", no "roga": esa "g" suena a la de "gato", "guarro" o "gorrón" ...
una cosa:molta gent es valenciana i valencianista,pero gracies a l'ensenyansa k em tingut de xikets pancatalanista(yo per exemple)diguem moltes paraules en catala sense sabero,se tindria k erradicar el catalanisme a les escoles valencianes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fran6,aixo es una bona mostra de la merda de ensenyança que donen en Espanya en la LOGSE,el catlenciá i la burda de politics que no saben lo que es cultura,justícia ni res.
Puede publicar nuevos temas en este foro No puede responder a temas en este foro No puede editar sus mensajes en este foro No puede borrar sus mensajes en este foro No puede votar en encuestas en este foro
Todas las horas son GMT + 2 Horas
Página 2 de 12Ir a página